• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • mammacatta

...å granen ska vara plast och kläs så fort man kan, helst innan lucia, men inte så värst mycket senare! det blir ju så ljust och fint när man tänder den!

• anne på grönkulla

Gärna riktig gran, men det är svårt i långtbortistan så numer kör jag plast (vi har firat jul här de 2 sista åren, hemma har vi haft riktig innan) - men den ska kläs kvällen den 23!

• Sara_80

men snälla tjejer det måste va RIKTIG julgran. det e inte jul om man inte får sticka sig på barren när ljusen ska i. :)
    å granen ställer vi in en vecka innan jul, vill ju ha stämmning läääänge.

• Gable

Heja heja MC! Fler tomtar till folket!

Hoppas bara att inte maken ser den här tråden just nu så han förstår att flera av er håller med honom...

• Hilde

Nämen pratar ni jul? Jag har inte ens orkat tänka så långt frammåt i tiden. Julgran brukar jag få av grannen. Han åker ut till sin skog och hugger lite granar, åker sedan hem o ställer upp dem i ladugården och så får de närmsta grannarna komma o välja. gäller alltså att vara kvick för att få bästa granen Fast grannen har varit lite sjuk det sista så vi får se om han gör detta i år.

Föresten så har vi en liten snöstorm kring knuten just nu. Jag gick in på SMHI o kollade och de varnade för ishalka Jädrans! Jag ska på första gången på babysimkursen idag och den ligger inne i Göteborg. Maken har varit sjuk så några vinterdäck har vi inte på bilen. Vet faktiskt inte om jag kommer våga köra alls

Näh, kram på er ute i snösörjan! Nu är det färdigammat o vi ska lägga oss igen.

• anne på grönkulla

Nä, det låter läskigt.

Förra vintern här var riktigt kall o snöig o INGEN här har vinterdäck - helt okänd produkt! SCARY...

Här höll fö min hyresvärd på att säga upp mitt kontrakt - de vill flytta in själva. Som tur är gick de att resonera med så jag nu får bo kvar tills jag ändå flyttar nästa sommar! Tanken på att flytta en gång nu och en gång nästa sommar tilltalade mig INTE - det hade ju i praktiken betytt att mentalt bo i kappsäck tills nån gång näst höst när jag kan flytta in nånannanstans...

• Fru Cinderella

Yeaj!!! Vi har snö!!!!!

• Gable

javisst, jättekul med snö. riktigt, riktigt roligt. i synnerhet nu när det stormar så där skönt också.

jag hatar den här j*vla vita sörjan! försvinn!!!!

arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh!!

Svar på tråden Äntligen fredag del 7