• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • äntligen på väg

Grr, va arg man blir på folk som beter sig så!

• äntligen på väg

1. Gable
    2. Janos (om hon kan flytta på sin jobbarhelg)
    3. Hilde
    4. ApG om hon är i Sthlm
    5. Rystall
    6. Cybermamman (om det inte inträffar något märkligt - och - ni MÅSTE påminna mig ungefär tusen gånger)
    7. ÄPV (lite beroende på hur det går...)

• äntligen på väg

Risken är väl att jag åker för att träffa er, men sen inte hittar er för jag har ett uselt lokalsinne (så förmodligen kommer det visa sig att jag åkt till Kalmar )

• äntligen på väg

Jag jobbar på ett distrikt i utkanten av GBG och brukar ibland luncha med kollegerna som jobbar i stan. Och jag brukar försöka hitta på smidigar ursäkter när dom vill att vi ska träffas mitt i smeten. Tyvärr har dom kommit på mig -att jag inte är kompis med statstrafiken så nu blir jag hånad för det ist, men det bjuder jag på .

• äntligen på väg

När jag väl försöker ta mig in i stan, hålla mig i rätt fil, undvika spårvagnar och cyklister, hitta en parkering där man FÅR parkera, betalat för parkeringen (ungefär lika mycket som för en enkel topp på HM ), och gått gator upp och ner för att hitta rätt restaurang (oftast regnar det oxå), så har de andra lagom hunnit äta upp och sitter och smuttar på kaffet.

• äntligen på väg

Fast jag är faktiskt bättre än maken på att köra statstrafik, men det vet han inte!

• äntligen på väg

Idag får vi grannar så vi är inte längre ensamma på udden! Deras hus blev färdigbyggt i veckan så nu står det en stor lastbil på uppfarten och det bärs för fullt.
    Konstigt att inte vara ensamma längre...

Å andra sidan har jag bott i lägenhet ungefär halva livet och i kedje -och radhus resten så det har väl eg varit mer konstigt att bo så här ensligt som vi gjort under detta året.

• äntligen på väg

Lååångt, för den som orkar.
    ATT:HILDE

Minns ni att jag & maken hade funderingar på att köpa till tomt i somras? Vi fick godkänt av lantmäteriet att göra en ny avstyckning men det visade sig att tomtägaren på den sidan (inte dom som flyttar in idag, utan andra sidan) begärde ett hutlöst pris för den lilla biten det handlande om (en liten vägkurva och en liten remsa tomt). Så vi avstod från att köpa och parkerar nedanför huset istället.
    Nu fick vi hem ritningar på att de tänker bygga ett garage ca 15m från vårt hus och på andra sidan om det ett tvåvåningshus. Och tomten är på över 2000kvm. Så då blir det tre hus tätt ihop på ett berg och ingenting runt om (dom på andra sidan var tvungna att bygga så nära, enda möjligheten med den tomten).
    Kommer nog se lite lustigt ut

Svar på tråden Äntligen fredag del 7