• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • janos

Här blev jag lite "chockad" när maken kom hem. Han hade ramlat ner från en ställning på jobbet. Lill plutten min

• anne på grönkulla

Stackarn! Var han blåslagen? Krama honom extra, men försiktigt, janos.

Jo, lite samma här - det tog lååång tid innan vi lyckades förklara skillnaden mellan att mobilen alls avr på och att linjen var öppen och tickade pengar...

• anne på grönkulla

Syr krokar i minsta matt-saken, som ska upp på väggen - men lite dammig var den nog allt - det sticker i nosen... den sista jag köpte påpekade de var tvättad då den tydligen luktade kamel från början (men jag tyckte jag kunde få en kamel på köpet...)

• janos

Lite blå är han, men mest öm! Jag ska krama massor på honom ikväll och se till att han har det bra ;)

• janos

Nu är det sängen nästa.....*tassar mot sängen*.......*släcker lampan och hoppas att ni får söta drömmmar*

• janos

Oooh, what a beautiful måååååååårning, oooh what a beautiful däääääääääj

• Hilde

OOOO jääääää !!! *nynnar Imse Vimse spindel*

Lilltrollets favorit är Imse vimse spindel. Den går att sjunga i tre komplicerade verser.
    1. Imse Vimse spindel (normal röst)
    2. Bamse bamse spindel ( hög fånig röst)
    3. Pytte pytte spindel ( viskande)

Nå nu är Hon ute o paddlar runt i gåstolen igen o jag har tid att hälsa på er sköna bruttor o fredagisar. HEJ !!!

*Janos plåstra om maken försiktigt. Min make behövde plåstras om nyligen, men inte sjutton gick han med på att åka in till sjukhuset med såret... nä det skulle funka o plåstre ihop det hemma. Vad händer? Jo nu har han ett finger som inte funkar som det ska och han får antagligen operera det. Inte hjälper det att man kör med kommentaren "vad var det jag sade" heller. Han kommer säkert vara precis lika tjurskallig om det skulle hända igen. Fast då ska jag vara lika envis o packa ihop karlsloken i silvertejp o köra in honom till akuten så det såååå !!!!!!!!

• janos

Det är bra Hilde!! På honom bara. Säg till om du behöver någon som håller i medans du tejpar ;)

Kul att höra att fialotta håller igång. Hon tycker tydligen om sin gåstol.

• janos

Då var jag klar med dagens kontors uppgift. Dags för mat, sen är det dags att åka till jobbet

Svar på tråden Äntligen fredag del 7