• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej tjejer!
    Skoj med ny tråd även om jag nu ligger lågt med "desperate childmaking". Tror nämligen inte att den kommer att fastna mitt under vår flytt...jag menar varför skulle den fastna när man är stressad när den inte gjort det annars. Så denna månad tar vi det lite coolt men jobba på ni andra!! Jag går ändå in och läser här dagligen.

• Lapinette

nu är jag fruL - stackare men måla inte fan på väggen än.

Fast jag förstår känslan. Jag sa till min man förra söndagen efter vår konsert i Globen (George Michael) att jag kände att den var på väg. Han tröstade mig och var förstående. Dagen efter så kom den! Kan säga att vi försökte i 190 denna gång så min känsla var att om det inte tog nu så gör det aldrig.

• Lapinette

nu är jag fruL - vi flyttade upp från Cannes i augusti och sen var vi ute och letade lägenhet eller hus. Hittade vår lägenhet i Vasastan i början av september och imorgon skriver vi kontrakt. Flyttar sedan in de närmaste 11 dagarna. Det blir lite hattigt då vi har bohaget från Cannes magasinerat och sen mina saker i min lägenhet. Som sagt...min fokusering ligger inte på att göra barn just nu.

• Lapinette

Själv försöker jag lära känna min kropp efter 18 år med piller därför tolkade jag t ex ömma och större bröst, större mage, som ett tecken på graviditet när det egentligen var kommande mens.

• Lapinette

Mindre - ha, ha...då måste vi nästan testa för det vore ju skoj om sen allihop gör "det" på flyttkartonger. Skämt å sido vi är lite trista på den punkten...vi föredrar sängen.

Annars så är det just flytt från Cannes, budgivning och annat jag har skyllt på när vi ej har lyckats bli gravida. Våra liv har varit så turbulenta de senaste 6 månaderna. För 6 månader sedan bodde vi på varsin ort, var ogifta och hade någon sagt då att vi ett halvår senare skulle bo tillsammans i en bostadsrätt inne i stan skulle jag bara ha skrattat.

nu är jag fruL - sorry, den 11:e går flytten från min lägenhet. Har anlitat en flyttfirma den dagen men det lär vara mycket jobb ändå (städning) så jag har fullt upp.

• Lapinette

Fattar nada då borde ju du ha haft ägglossning på fredag kväll och inte onsdag?

• Lapinette

Jag förstår fortfarande inte....??!!

• Lapinette

ONSDAG kväll - böj
    FREDAG kväll - ÄL
    ONSDAG kväll - befruktad

• Lapinette

I sådana fall så är det kanske inte konstigt att en annan inte blir gravid som de senaste månaderna helt och hållet varit fokuserad på ÄL. Vi har då under 3 dagar haft sex för en hel månads konsumtion. Nej, denna gång får det bli varannan dags principen och strunta i dessa stickor. Som sagt...jag coolar ned och så får vi se om det händer något eller ej.

• Lapinette

Sitter här och har fortfarande några dagar kvar till ÄL men som sagt denna månad är fokusering ny lägenhet istället för att göra barn. Måste dock skriva en rad då min kollega (manlig) fick sticka iväg till sjukan imorse. Dags för deras andra barn! Lyllosar!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???