• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Storasystern - jag såg Bond igår på en förhandsvisning. Den var bra! Speciellt scenen då de torterar honom naken mmmmm....!!!

Har inget i bebisverkstan att tillägga mer än jag har mens och mannen är på väg hem från Tel Aviv. Tjohooo!!

• Lapinette

Eden jag har startat nu med alla piller och kommer att äta fram till ägglossning, Mitt Val, Rosenrot och så tar jag Bisolvon i flytande form. Fast Bisolvonen tjuvstartade jag med då jag har varit förkyld hela hösten. Tror att det är den som gjort att jag hade megaflytningar innan mens.

• Lapinette

Snart så.... du ändrar dig när du ser filmen fast ibland tvivlade jag också på att han var Bond. Inte alls lika sliskig och så där fisförnämn. Lite mer råbarkad Bond denna gång.

• Lapinette

Storasystern - gillar inte japaner all slags sprit? Åtminstone karlarna sitter ju oftast ute på någon pub efter jobbet och drinker sig berusade. Det är ju bara då de riktigt kan vara sig själva.

• Lapinette

Hej alla nästan gravida kvinnor!
    Hinner inte vara inne här så mycket denna vecka då jag fullkomligen drunknar i jobb. Ska dock imorgon till min gyn och kolla att allt står rätt till samt ställa tusen frågor. Jag återkommer om jag får veta något vettigt (som vi redan inte vet). Sen undrar jag ...har någon plussat sen i förra veckan. Vet att jag och mina ÄL-systrar misslyckades men kanske någon efter oss har lyckats?

• Lapinette

Kan inte heller låta bli att tänka som nenne78. Inget december barn. Dessutom vill min man inte ha någon skorpion (november) så vi måste verkligen läga alla försök på denna månad så vi får en i september.

nenne78 - vart i Frankrike planerar ni att åka? Bara nyfiken då min man kommer därifrån.

• Lapinette

nenne78 - vi fick också en vinrad men från mitt jobb och i Gigondas. Detta då Gigondas var den närmaste vinraden de hade då vi bodde i Cannes. Vi åkte förbi där i augusti och provade viner. Helt ok men inte så vi ville ha 12 flaskor så nu har vi bytt till min favorit, Chablis istället. Vi får se om vi kan åka dit under sommaren då det är ett några timmars bilresa från svärmor.

Förstår om det kanske inte blir så skoj att bila dit ned med en liten....faktiskt inte heller som höggravid. Mannen din måste stanna bilen varje halvtimme för du behöver kissa och sen kan du inte prova vinerna heller.

• Lapinette

CissiL - vi håller tummarna hårt så de vitnar!!!! Kram på dig!

• Lapinette

CicciL - skönt att allt är bra med dig och den lilla! Var tvungen att gå flera sidor tillbaka för att hitta inlägget men jag var tvungen att se att allt var ok trots att jag är överöst med jobb.

Annars så har jag varit hos min gyn och han kom inte med något nytt mer än att jag kunde komma tillbaka när vi har försökt i 10-12 månader men att jag nu inte skulle oroa mig för något. Hans tips var att köra varannan dag med start dag 11 och då ska vi ha "vilat i 3-4 dagar". Han sa att 80 % blir gravida inom 1 år och 90 % inom 2 år. Vad som händer med de övriga 10 % vill jag inte veta.

• Lapinette

Har en kollega som just nu är mammaledig. De hade givit upp (vet inte hur länge de försökt) och så vips blev de gravida. Hon är typ 38-39 år och mådde skit under hela graviditeten. Kunde inte låta bli att tänka "sluta klaga och var nöjd över att ni äntligen lyckades" men visst var det synd om henne som mådde illa hela tiden. Hon njöt inte alls.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???