• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Hinner bara tillbaks till jobbet efter gyn så kommer min kollega med fru och lilla bebis (född 2:a november). Är det inte typiskt?! Det fullkomligt dräller av små bebisar och stora magar på stan. Går inte att undvika.

• Lapinette

Näääääh, för att få hans efternamn !

• Lapinette

och halva hans lön!!!!

• Lapinette

Japp, tappade aptitet (sitter här på jobbet och äter mandariner).

• Lapinette

Ska stanna ett bra tag till då jag är totalt överöst med jobb! Satt igår kväll hemma och jobbad oxå. Dock skönt att veta att det bara är så här ett par gånger om året så om typ 2 veckor är allt normalt igen.

• Lapinette

sweetstreet - nu har t o m jag hittat din omtalade dikt. Den var super!!! Men oj, ni skriver så mycket här inne att det är omöjligt att sitta i möten eller jobba utan uppkoppling ens i några timmar.

CicciL - visst, vi undrar vad i h..xxte du sysslar med !

• Lapinette

sweetstreet - har varit borta en förmiddag och man får bläddra järnet här för att hitta vad ni pratar om.

Och så sitter jag här och skriver strunt med högar av jobb omkring mig. Finns tomten...jag menar kan inte han komma hit i natt och göra mitt jobb i sådana fall?

• Lapinette

Fick precis en dröse bilder på min skärm. Det är det nya tillskottet i vår familj, min mans brors andra barn. Visst är det så att de pluppar upp överallt just nu?!

Apropå hur man mår under graviditeten. Min mamma spydde i 9 månader när hon väntade mig och gick totalt upp 2 kg. När hon kom in på BB så trodde de att hon skämtade när hon sa att det var dags.

Har ni funderat på adoption?

• Lapinette

Jag har aldrig funderat på att adoptera förut men tanken dök upp i måndags i väntan på bussen till jobbet. Visst så ska man inte ta ut i förskott att man inte kan men jag känner flera som aldrig fått och som nyligen har adopterat.

• Lapinette

Moppy - hon spydde hela tiden. Fick gå omkring med en plastpåse i fickan utifall att. Jag vägde 2,5 kg så i princip gick hon ned i vikt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???