När märker man av att man är...GRAVID???
Storasyster - sorry, tänkte heeeelt fel!!! Hi, hi de kom månad 8 dvs en månad för tidigt båda två. Hon hade helt enkelt svårt att hålla dem kvar.
Storasyster - sorry, tänkte heeeelt fel!!! Hi, hi de kom månad 8 dvs en månad för tidigt båda två. Hon hade helt enkelt svårt att hålla dem kvar.
Ha, ha...jag är ju inte gravid än så jag vet inte hur länga man ska gå innan det är dags !
Mindre - kniiip, vi måste ju få något plus i januari!!
Ser att ni diskuterar barn nr 2. Själv får man nog vara glad om man blir gravid över huvudtaget . Men annars så skulle jag vilja ha 2 och då får det bli i huvudet på varandra då jag närmar mig de 40 med stormsteg. Min man är 10 månader äldre än sin bror medan jag är 10,5 år yngre än min. Har alltid sett upp till min bror och vi har superbra kontakt men visst han har mer varit som en fadersgestalt än buskamrat till mig.
Frullan - ingen fara. Vi har också diskuterat antalet barn och kommit fram till två. Jag har bara en benägenhet att springa händelserna i för väg så min man stoppar mig ibland och just nu tycker han vi ska fokuser på en sak i taget m a o barn nr 1.
En av mina vänner som var på vårt cocktailparty i helgen ska ha i mitten på februari. Hennes mage var "huge", + 20 kg! Kunde inte låta bli och ta en massa kort på den.
muggles - Atomic qu'est que c'est? Här är det Rossignol som gäller. Satt igår och kollade flyg till Åre då brorsan har fått låna en stor villa i Tegfjäll (tror jag det heter) men vi har även ett annat alternativ i rockärmen, vänner som bor i Österrike. Hmmm...vet inte om vi orkar med att åka till båda ställena i mars utan ska nog välja ett. Det lutar åt Åre då det vore så mysigt att åka med brorsan och brorsbarnen (som båda är tonåringar).
Page - så det förklarar varför jag inte blir gravid. Min man hade en rejäl fylla i november!!! Det var en enkel parmiddag hemma (med BrudSommars släkting) som slutade i en massa gin och tonic. Min man stupade i säng med kläderna på (innan gästerna hade gått) och kom inte upp ur sängen förrän 14:00 dagen efter...fortfarande iklädd skjorta, jeansen hade han tråcklat av sig under natten. Jag har sagt åt honom flera gånger att vi borde ta det lugnare med vårt vindrickande men han verkar inte alls beredd på att förhandla där. Och det lär bli en himla massa vin på semestern. Började igår med att efter spinningen slinka in på Grodan Sergel äta goda mat och självfallet dricka vin. Har nog druckit ett glas per kväll denna vecka. Men ett glas är väl bara nyttigt?! Shit, nu tror ni jag är värsta alkisen...
I alla fall, drar snart söder över och väskan ligger proppfull hemma i gästrummet och väntar på att alla sommarklänningar också ska proppas ned. Loooove dresses! Så det blir två veckor med sol, värme, kärlek, vacker natur och massor med god mat.
Mindre - håller tummarna! Vi måste ju få ett plus här på tråden.
CicciL - jag dricker aldrig kaffe (tycker det är äckligt) och jag har inte ens provat röka men jag älskar vin. Vet att det vore bra om vi höll upp men det blir verkligen det sista desperata försöket (typ omgång 10-11). Nu när vi åker ned till ett land som är känt för sin mat och sina vingårdar skulle jag absolut inte kunna låta bli. Nästa omgång skulle jag kunna tänka mig att avstå vin men då kommer svärmor på besök i 12 dagar och jag tror inte hon vill avstå från vin och höra oss ha älgskog om nätterna...MEN hon vill ha ett barnbarn. Kan säga att mannen inte var smart när han bokade in henne.
Kan ni tänka er svärmor på besök i 12 dagar i februari. Har ingen aning om vad hon ska göra i Stockholm dessa dagar. Hon pratar inte ens engelska! Ska kanske tillägga att min svärmor är jättesnäll men jag tycker smärtgränsen att ha gäster hemma går vid 4-5 dgr.
Men om värmen var ett problem så skulle väl folk inte få barn i Sydeuropa...eller i Afrika. Eller har de helt andra spermier där?
Frullan - det låter helt underbart att bara gå omkring och älska alla så där. Vill också bli gravid!
Lycka till Mindre! Känner igen det där pappersmuffandet...men hoppas du har mer tur än mig. Håller tummarna hårt!
Tackar Frejis och syrran! Är inne och kikar här en sista gång sen blir det inte internet på 2 veckor. Har inte haft så långt uppehåll sen ...jag kommer inte ihåg när. Så please kom ihåg den där halvjapanska kaninen va?!!! Jag kommer lagom tillbaka till veckan då det är dags för BIM m a o jag kommer att vara lagom hispig här och komma med kommentarer om pappersmuffande och annat. Fast å andra så ska jag hålla i ett seminarium den veckan så vi får se hur mycket ni "ser" av mig.
I alla fall, nu drar jag snart härifrån!!! Ciao, Aurevior and Goodbye!