• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

...gift med en fransman som har ett italienskt påbrå och efternamn. Kan ni tänka er vilken mix det blir när vi får barn (OM vi får ).

• Lapinette

Hi, hi Frullan ...du skulle bara veta !

• Lapinette

Måste nu tyvärr kila...det är är spännande. Stämmer det?

• Lapinette

Godmorgon girls!

Har nu läst ikapp fast jag borde jobba (är här inne så mycket denna vecka då jag har det luuugnt på jobbet).

Page - härligt att läsa dina beskrivningar. Nu vill jag veta om de stämmer Cicci och Koko? Så du tycker jag är en "hemlig typ"? Kanske är jag ganska så anonym här på tråden men desto mer vet dem om mig på min "standard tråd" här på BT. Fast även där sa de att jag höll distans (typ för 6 månader sedan). Har nog släppt lite mer på anonymiteten sen dess. Skulle du våga beskriva mig? Antagligen inte då jag inte är så öppen.

Sweet - angående choklad. Jobbade på ett engelsk företag förut och några av kollegorna där ville alltid att vi skulle ta med oss Marabou's choklad när vi skulle dit på besök. De tyckte den var underbar.

Muggles - ha, ha jag har tillgång till fotoalbumet men är inte med. Har varit inne och kikat extra noga nu när Page har skrivit sina beskrivningar.

Gällande barntillverkning - inga vitaminer, ÄL som är över och jag har MASSOR med sympton ...som alltid!

• Lapinette

BrudSommar - Trist att inte må bra och bli så där härligt äppelkindad som vissa blir när de är gravida. Har några praktexemplar som aldrig varit så snygga som när de burit barn.

MEN du har ju åtminstone blivit med barn. Titta på mig och C. För oss tar det inte!

• Lapinette

Storasyster - höll tummarna hårt för dig! Stackare, trodde verkligen att du skulle plussa denna gång.

Cissi - skoj att se vad som stämde.

September - boka in något! Vi åker ju snart till Sydafrika. Hade också bara en vecka (i Italien) direkt efter bröllopet och tanken var att sticka under vintern lite längre bort. Man behöver ha något att se fram emot!

• Lapinette

Cissi - vi har passerat sjätte försöket! Fast snittet ligger ju på sjunde så någon måste väl hålla upp statistiken...undrar bara varför just vi.

Pratade med en väninna i telefon igår som är som en frögurka (blir med barn trots att de försöker skydda sig). Hon frågade då om en annan väninna till mig var gravid (denna frögurka gillar även att skvallra). Sa då att de hade lite problem i verkstan och då säger hon "liksom er"?!!! Vad då, vi har inte problem, inte vad vi vet än så länge. Blev ledsen och stött och kunde inte alls förklara eller prata då hon så taktiskt pratade om dett när jag satt på mitt jobb (delar rum med en kille). Förstår inte folk att man blir ledsen?

• Lapinette

Och själv är jag glad att chefen vill anställa en till i min grupp. En som jag ska bossa och lära upp och som ska börja om ca 10 mån. Hmmm...kanske kan man få dit den personen något tidigare? Då är det i sådana fall PERFEKT...tills jag försvinner på mamma-ledig. OM jag nu blir gravid snart. Grrrrr!!!

• Lapinette

Mindre - kör för oktober!!! Det var någon här inne på BT som skrev till mig att hon trodde vi var som djuren dvs mer fertila under vissa perioder av året. Hon som skrev det sa att hon var katt ...så jag antog att hon menade "marskatt". Men kan någon då förklara när har kaniner sin period??!!

• Lapinette

Mindre - den där storyn om syskonbarnens kanin har jag helt missat. Vad då "simmarna frös fast i ansiktet"?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???