• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Vi skulle ha åkt dit (Hawaii) för två år sedan men min mans jobb (dvs gratis) och så avbokades hela resan 2 veckor innan vi skulle åka. Då hade vi bokat in stopp i SF och sen ett besök på en annan ö. Jättesnopet! Satt en hel helg och tittade på alternativ och funderade. Bokade av allt och åkte till Guadeloupe istället. Inte lika lång resa, inte lika dyrt.

• Lapinette

Jag har en tjej här på BT som jag har träffat vid ett par tillfällen och hennes nick ligger i min mobiltelefon liksom det står Lapinette i hennes. Känns konstigt med de riktiga namnen.

• Lapinette

Storasystern - jag älskar att planera semestrar så nu när det snart är dags att dra till Sydafrika har jag två minihelger som jag börjat planera. Den ena är att hälsa på kompisar i Österrike (skidåkning...om det finns snö) och den andra är en storstadshelg i Europa för att fira 1-årig bröllopsdag i maj. Har faktiskt inte planerat sommaren och hösten än...då jag hoppas på att ha en stor mage. Hoppet är det sista som över ger en.

• Lapinette

Sweetstreet - åk! ni bor ju betydligt närmare än vad vi nord Europeer gör. Vi la ned det hela då vi helt plötsligt skulle betala denna långa resa. Hade varit gott att få den gratis!

• Lapinette

Storasystern - 2006 var ett mycket dyrt år för vår del med bröllop och köp av lägenhet...samt allt som hör till typ lampor, matsalsbord etc. Nu drar vi till SA och sen har jag sagt att vi måste börja spara igen....men det är svårt när man har öppnat spenderarbörsen på vid gavel. Dock tänkte jag nog inte att vi skulle göra något extravagant i sommar utan hålla oss i Sverige eller i Frankrike.

• Lapinette

Svensk sjukvård är tyvärr ett skämt. Min man blir galen när han hör hur folk får vänta för operationer etc. Han som trodde att den svenska sjukvården var bland de bästa i världen. Näpp, så är inte fallet.

Min mamma har väntat på en knäoperation sen i höstas (byte av knäskål). Då de förflyttade henne till SÖS hamnade hon på en ny lista....dvs bara att ställa sig sist i kön igen!

koko - ställer dig i väntrummet och skrik så kanske du får hjälp.

september - kniiiipppp!!!

• Lapinette

Är också helt normal med BMI på 19,5 och kroppsfett på 22 %. När jag var yngre var jag underviktig och fick höra från läkare att det var hälsofarligt. Jag åt som en häst men elitidrottade ...så inget fastna. Nu är det inte alls så, nu är jag en tant som gillar mat och vin!

• Lapinette

Page - vilket angenämt problem. Jag är konstant hungrig...skulle kunna äta typ varannan timme. Det skulle passa mig som handsken. Tänk er...haljapansk flodhäst !

• Lapinette

Jag måste alltid äta mellanmål här på jobbet för att överleva. Minst en banan men gärna en smörgås och te också. I promise you....jag är nästan alltid hungrig och skulle absolut klara av att äta varannan timme (förutom på natten så klart) men då i mindre portioner.

• Lapinette

Och självfallet är jag inte hal...utan halv !

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???