Inlägg från: Skärgårdsbruden |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsbruden

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej ni rutinerade barnskaffande tjejer därute!

Jag har verklihen känt mig annorlunda den här månaden. Min mens ska inte komma förrän om 4 dagar men i en dryg vecka har jag haft ont i äggstockarna och så ont i brösten att jag vaknat på natten... Ni som vet att ni är gravida: Vilka symptom hade ni? Tror ni att jag kan vara gravid eller inbillar jag mig bara? Suck... vore så skönt om det lyckats!

Kram på er!

• Skärgårdsbruden

Tack, Eden-06! Håller tummarna för dig också!

• Skärgårdsbruden

Fru UH:
    Jag har haft samma tankar som du om man kan skaffa ett nytt jobb när man försöker skaffa barn.

Efter mycket funderande ihop med maken har vi kommit fram till att se det som två helt skilda processer. Jobbprocessen får löpa på för sig, man måste ju trivas på sitt jobb och ingen vet hur lång tid det tar att bli gravid. Medan barnprocessen också måste löpa på på sitt håll. Sedan tycker jag att en arbetsgivare som inte är förstående kring barnskaffande är ändå ingen bra arbetsgivare... Så försök på ni, tycker jag! Det ska jag göra! Fast jag letar fortfarande nytt jobb förstås...

Lycka till!

• Skärgårdsbruden

Lili 2006: Smart det där med vinet! Själv skyller jag allt man måste avstå ifrån under försöken på magkatarr som jag ofta har... ingen verkar tycka att det är konstigt! :)

Hörde om ett par som satt mitt emot varandra på middagar och där han drack varannan gång från sitt glas och varannan från sin frus glas som stod bredvid varandra... hmmm... undrar hur full han blev och om ingen anade ngt?

• Skärgårdsbruden

Enkätsvar från mig:
    1) första gången den här månaden och jag är redan nojjig... bådar inte gott! Väntar med spänd förväntan på BIM runt to-fr, fast jag räknar inte direkt med ngt.
    2) Inga barn sedan tidigare
    3) Gifta sedan augusti i år

• Skärgårdsbruden

Snart så: Har du också BIM då? Jag är ju rätt ny i den här tråden så jag håller inte koll på alla än :)

• Skärgårdsbruden

Skoj!
    Jag är 29 och bor i Stockholm.

• Skärgårdsbruden

Kul med Stockholmsträff, men jag är tyvärr bortrest i helgen. Ska till svärföräldrarna, så har det inte blivit ngn bebis då ska jag också dricka vin! :D Massor!

Och oj vad många som BIM:ar till helgen! Håller tummarna för er allihop!

• Skärgårdsbruden

Det kan du hajja, Lili 2006! :)

• Skärgårdsbruden

Men, vad ni har varit produktiva här! Det tog ju jäääättelåååång tid att läsa ikapp! Och jag som varit borta både igår och ikväll och nu ligger ni väl i sänghalmen allihop, eller? Är det ngn där?

FruL - jag lider med dig, verkligen! Varma tankar sänder jag iväg till dig i urskogen!

Jag väntar ju i alla fall BIM typ imorgon och gjorde ett test imorse och både jag och maken tyckte oss se ett suuuupersvagt streck, men det kan nästan ha varit inbillning... Men symptomen finns där hela högen - ömma bröst, vita flytningar, mensvärkskänsla, illamående - you name it. Men det händer ju att man inbillar sig, eller vad säger ni? Så ni får gärna hålla tummarna, tänkte gå på ett digitalt nästa gång för att få ett klart besked och inte behöva tolka strecken...

Håller tummarna för alla er andra BIMare där ute och för er som är i produktionstagen förstås!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???