Inlägg från: Skärgårdsbruden |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsbruden

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja, Cicci. Tycker det är kul att bläddra i medmaken på kvällarna innan vi ska sova. Men tack ändå för tipset!

• Skärgårdsbruden

Jag måste bara hålla med snartis att jag också tror att ni kommer plussa, Muggles och Moppy. Ni har samma symptom som även jag hade.

För övrigt kan jag rapportera att inskrivningssamtalet med BM gick bra. Hon var jättegullig. Maken blev lite förnärmad bara, över att jag fick så mkt frågor om min hälsa Han hade gärna också velat ha några! Fick också svar på att det inte var ngn fara att jag knappt kan äta ngt, utan att masken (som den heter oftast, alternativt "överkörda paddan" som maken tyckte den liknade på VULet) tar vad den behöver. Ingen fara om man inte kan stoppa i sig vitaminerna varje dag med andra ord, eller om man, som jag, snöat in på morötter, frukt och kex...

• Skärgårdsbruden

Snartis, jag har köpt "Du ska bli pappa" till min man. Han tycker den är jättebra. Rätt roligt skriven och inte så "tung". Kanske kan vara nåt? Finns billigt på nätet (tex. Adlibris).

• Skärgårdsbruden

Såg förresten att även Muggles lagt in en bild på sig i bilddagboken nu. Kul! Det finns en bild på Skärgårds oxå nu *generad* om ngn är nyfiken...

• Skärgårdsbruden

Har köpt ett par mammabyxor på HM, lite armypants aktiga som är jättesköna (med resår i midjan. Jätteskönt. Sen har jag köpt lite tröjor i stretch som jag tänkte att jag kan ha över jul. Det är alles än så länge. Byxorna är liiiiite stora, men det går. Bättre än mina vanliga jeans som är tråååånga.

• Skärgårdsbruden

Helt klart bra idé, Muggles!

• Skärgårdsbruden

Samma tanke har slagit mig, Muggles. Det tar ju ett tag innan man kom in i terminologin här också... :)

• Skärgårdsbruden

Nä storasystern, jag önskar dig en symptomfri graviditet! :D

• Skärgårdsbruden

Muggles, ja jag fixade upplaggningen efter att jag lagt huvudet på sned och tungan i kors (vore ju pinsamt annars eftersom jag jobbar med webb, ha, ha). Hade ingen bild bara på mig själv förutom bröllopsbild och så tyckte jag det passade mitt nic också. Så förlåt om jag fuskat... :(

Vänner-fan: TACK! Skönt att höra både att du kände om det verkligen var värt det och att du nu mår mycket bättre, att det finns ett slut på illamåendet! Vissa stunder på dygnet känns det rätt hopplöst! Låter superhäftigt med sparkarna, det ser jag fram emot.

• Skärgårdsbruden

Nä, dags för en liten tupplur igen. vi ses senare! Luciakramar till er alla!

• Skärgårdsbruden

Hej allihop,

Nu har jag släpat mig upp ur sängen en stund för att visa ett livstecken till er. Mår så pissilla och känner mig bara ledsen... usch.

Men ngt som muntrade upp mig var att Frullan drar hem till maken för att bli påsatt! Way to go, bruden! Helt rätt! Skit i jobbet!

Syrran, jag har provat armbanden och de hade ingen direkt effekt på mig, men de kanske funkar för andra, så testa du med Snartis. Annars är ingefära, som ngn skrev jättebra faktiskt.

Här kommer instruktioner för ingefärsbrygden: Skala en bit (10 cm) och skär i små skivor som enkronor. Koka upp med vatten och låt koka några minuter. Drick som te med honung. Rätt så gott till och med! Och det kan vara ngt även för er som jagar plusset. Stärker nämligen immunförsvaret påstås det och är bra för ömma magar, ledbesvär etc. Så påt bara

• Skärgårdsbruden

Ingen som var pratsugen... typiskt! Då går jag tillbaka till sängen och återkommer senare.

• Skärgårdsbruden

Ett kortis från Skärgårds igen:

Frullan - Tack för ditt medlidande! Det värmer. Lycka till ikväll och knip och sprattla med benen ordentligt!

Snartis: Jag är sjukskriven för stressymprom för tillfället och det råkade sammanfalla med illamåendet...

Back to bed, hörs imorgon! Kram

• Skärgårdsbruden

Hej tjejer,

Gravidhaggan ger sig till känna. Har inte hunnit läsa ikapp på ngr dagar för att jag mått så pissigt.

Någon som kan ge en snabbversion? Några som plussat? var ju en hel del som väntade BIM till helgen va?

• Skärgårdsbruden

Åhh vad roligt!!! :D GRATTIIIIIIIIS Muggles! Hoppas att du får må bra under din graviditet Kände på mig att du var gravid, du hade samma symptom som jag hade innan jag plussade. Kram till dig och till alla andra som fortfarande kämpar på!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???