Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej,

jag läser fortfarande varenda ord även om jag inte är så aktiv.

Försök nr 2 på allvar fortsätter, Äl för 8 dagar sen så nu är det dags att börja inbilla sig symptom igen (och missbruka cb tester). Första testet, sex dagar efter ÄL var självklart negativt...

Var köper man RFSU-tester? Kanske är de bättre än CB?

Jag har testat med Rosenrot denna månad, iallafall blev jag mycket piggare vilket var en bonus!

Jag är ju Stockholmare, men kan tyvärr inte på lördag. Ha så kul!

• start september

Hej,

jag är kvar även om jag skriver sällan. Stort grattis CicciL! Det var du verkligen värd. Du ger hopp åt oss alla!

Själv förvandlades min BIM imorgon till jättemensen Allan idag. Kan inte minnas att det gjort så här ont på mycket länge. Blä.

• start september

Hej,

jag skriver så sällan så att jag nästan är emr smygläsare än något annat numer..
    Nåväl, försök nr 2 blev inget, tesen just nu är attt vi körde för mycket (typ varje dag). Försök nr 3 ska inledar nu, tar Rosenrot men tänkte ge mig på Bisolvon också, Har alla tagit det från mensens första dag eller är det ok att man börjar strax innan ÄL?.

Har fått penicillin för läskig halsfluss. troligen ska maken få det också. Tror ni att det påverkar att vi tar det över ÄL?

• start september

Fru L,

jag tog Rosenrot förra månaden och fick en massa känningar ett par dagar efter böjen och också men massa extra mensont. Själva böjen var 12 dagar efter mens, samma som tidigare.

Du har säkert haft böj typ i torsdags eller fredags och då har du prickat perfekt med onsdag och lördag!

Håller tummarna!

• start september

Jag tyckte faktiskt att jag blev piggare förra månaden av tosenroten, det var ju en klart positiv bieffekt!

Tyvärr fick jag ju feber och halsont denna månaden så nu har jag inte märkt att jag är piggare...

• start september

Menade såklart rosenroten, inte tosenroten. Normalt är jag en person som brukar lyckas stava rätt, men man blir så ivrig här!

• start september

Fru L, om du får böj en fredag kommer ägget en lördag, trodde jag. Då bör det väl finnas en chans!

• start september

Hej FruL,

prata med någon annan läkare också (det kanske du redan har gjort). Ofta har de ju olika uppfattningar.

Jag tycker att det handlar lite om hur man är som person, om man oroar sig för allt kanske man inte ska utsätta sig för att resa långt bort när man ev är gravid. Då lär man inte njuta av resan.

Jag har uppfattat att den stora risken är malariamedicinerna. De områden dit det rekommenderas malariaprofylax, undviker jag eftersom jag vet att den enda malariatabletten som jag vill ta ska man inte bli gravid på ett gäng månader efter jag har tagit. Områden där det bara är så liten risk för malaria att kläder, myggmedel och sunt förnuft räcker tänkte jag resa till medan vi försöker eller om jag förhooppninsvis hunnit bli gravid.

• start september

Stämmer, det var Malarone jag tänkte på.

Jag vet inte heller riktigt hur jag skulle göra i din situation.

Nämnde inte du Seychellerna för länge sen? Där har jag varit (jättehäftigt) och det är ju malariafritt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???