Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

När märker man av att man är...GRAVID???

Jo, inför varje säsong från och med nr 3 har jag funderat på om de verkligen kan få till 24 timmar igen som håller intresset uppe, efter första avnittet har jag tänkte, va - nu igen, men de har ju lyckats hålla mig klistrad vore bra. Förnyelse vore bra, fast jag undrar om konceptet håller för för mycket förändring?

• start september

Nu har maken lagat middag, hörs senare. Jobba duktigt Sweet så att du kan komma hem och ta hand om ägget!

• start september

Tillbaka igen en stund...

Jag funderar också mycket på att få friska barn. Jag har jobbat med funktionshindrade ungar några somrar och kom då i kontakt med ett antal familjer. Alla hade det gemensamt att livet och framför allt synen på livet ändrats radikalt när barnet kom, men ingen verkade vilja ha det på något annat sätt. Dock var det flera äktenskap som hade kraschat, ofta hade pappan haft svårare att acceptera barnet än mamman. Flera pappor hade dock kommit tillbaka.
    Läste en jättefin artikel i senaste Amelia om just en tjej som fått en dotter med Downs. Hon och hennes man bestämde sig för att lämna bort barnet, men ångrade sig. Nu var dottern 10 år och jättegullig och familjen verkade lycklig. Himla starkt av mamman att berätta om att hon tänkt lämna bort barnet. Tårarna trillade när jag läste det.
    Summa summarum, det kan vara så att man får ett barn som inte är fullt friskt. Även om man är medveten om det tror jag inte att det går att förbereda sig på hur man ska reagera. Man får försöka lita på att man själv och partnern klarar att ställa om sitt liv och göra det bästa av det tror jag.

• start september

Storasystern,

känner så väl igen mig! Har svårt att göra något annat förutom att känna efter. ..

Pirr,

jättebra att du får det kollat! Hur länge är det ni försökt?

• start september

Ja, nu var man på jobbet igen.

Fortfarande mensvärk och jag pappersmuffar flitigt. Ingenting ännu dock. Jag har svårt att tänka på nåt annat!!!

Låter som ni hade det bra igår!

FruL, låter inget vidare att du mår illa. Kanske de där armbanden från apoteket
    som någon tipsade om kan hjälpa?

• start september

Snart så,
    håller med FruL, ring och skrik!!

Koko,
    stor kram, jag kan föreställa mig att det känns jobbigt. Klart du ska vara ledsen! Du verkar så stark ändå!

FruL,
    BIM typ onsdag.

Muggles,
    typ värk i äggisarna och lite i korsryggen. Jag har inte alltid mensverk innan mens, så det är svårt att veta on det är som vanligt. Ömma bröst idag också. Hoppas såklart, men det stämmer lite för bra med en vanlig mens....

Ska förbruka lite mer papper idag...

• start september

Hej Sweet,

låter som ni fick till det bra i helgen! Alla trick för att låta bli att tänka på BIM som helst är nog bra!

• start september

Själv går jag och letar symptom och är mer än lovligt fokuserad på det. Tråkigt, för jag känner hur grymt ledsen jag kommer bli när tanten visar sig. Det är inga dåliga ups and downs den här verkstaden ger.

I och för sig kommer jag att kunna begrava mig i jobb till nästa BIM, kanske är det likaså bra!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???