Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

När märker man av att man är...GRAVID???

Oj vad ni skriver! 16 sidor att läsa när man inte kommit åt på hela dagen.

Intressant det här med före ÄL, Moppy. Det passar mig utmärkt, tror att jag får ÄL dagen före tjänsteresa och det kommer att bli knöligt att få till det. Äl är nog måndag, så helgen blir aktiv. Mindre - tänkte testa ditt knep med sammandragningar efteråt också. Finns bara fördelar med det har jag kommit fram till.

Förresten, jag märker nästan aldrig några snigelspår eller aladåber. Överhuvudtaget har jag mindre flytningar nu än innan vi började försöka. Visserligen hade jag en kopparspiral som jag tog ut som kan ha gett mer flytningar, men det känns lite skumt. Kan det vara ett tecken på att nåt är fel tro? Fast jag får ju böj.

Lapinette - håller fortfarande tummarna!

Freijs, tyckte så synd om dig när det kändes som du blev feltolkad. Det är väldigt lätt hänt.

Snart så - bra med tiden! Bra tips (om man nån gång får nytta av det ) att man måste boka det i tid och kanske nån annanstans än där man går.

FruL - trist att må illa. De där armbanden på apoteket kanske är något för dig? De trycker på just den punkten som Cicci nämnde.

Jag skulle också uppskatta ett trådnamn utan gravid när det blir dags! Vad är gissningen på antalet inlägg vi når? Jag gissar på 12214. Och någt mer pluss ska vi hinna med!!

Appropå djurvän, jag är också en sådan av stora mått. Jag dras till alla hundar på stan som en magnet, men har tyvärr lite allergisk man och lite bundna jobb så det funkar inte att ha hund själv. Men en Golden hade varit drömmen...

Så länge kan man göra ett test på svts hemsida som säger vilken hundras man är mest lik. Kul tyckte jag!

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0

Kram så hörs vi!

• start september

Nu fattar jag! Stackars dig, inte kul när det kommer upp.

Du behöver inte sno, du lyckas nog skriva ett minst lika omtänksamt själv

Gonatt och lycka till med äggen (alltså de kokta, och för all del de andra också så klart)

• start september

Hej Lapinette,

kollar också lite på Lets Dance. Jag missade Så ska det låta så nu vet jag inte ens vem som var med och därför skulle kunna vara din släkting...

Låter bra än så länge med tanten på lite avstånd tycker jag! Fortsätt så!

Här är hundtestlänken.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp

Jag som älskar Golden blev inte det men man blev en Golden. Hmm.

• start september

Jag blev nämligen:

Bullmastiff
    Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem

Fast när jag gjorde om det och ändrade ett svar (på frågan om barn svarade jag istället för "underbart" - "i lagom doser" så blev jag Golden.

Det sista stämmer bättre med verkligheten, men det vågade jag inte erkänna för mig själv nu när man försöker så desperat...

• start september

Page, ta med sig på vanliga restauranger har jag aldrig hört talas om i Sverige annat än på lyxställen och då betalar man dyrt i korkavgift för att de ska öppna.

• start september

Lapinette och Sweet - NEJ!!!!!

Jag som höll tummarna så hårt.

För egen del har jag jobbat hela helgen (BLÄ!) och hoppas på böj imorgon.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???