Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

men faaaan vad sur man blir
    är de helt galna på sös eller ?????
    De borde ju ha bokat in en tid för återbesök redan då du var där för op. Det trodde jag var standard och skedde för jämnan. helt otroligt.
    vi betalar hur mycket som heslt i skatt och så får man inte ett återbesök efter en op. Helt otroligt
    näe nu blev fruLlan SUR!!!!
    och självklart ska du få träffa den läkare som utförde open, det är ju givet.
    vad är det som hänt med vården????
    finns det någon vård????

• nu är jag fruL

hejsan
    Men jäklarns vad ni har diskuterat vikt och skiit. Usch gillar inte såna diskussioner jag tycker det är alldeles för mycket vikt hets i den här världen. När man hör talas om 9 åringar som bantar då vet man att det gått för långt. Näe det måste finnas andra sätt att veta att man mår bra utan att hetsa över vikten.

Själv har jag inte den blekaste aning om vad jag väger och känner inget beov av att veta det heller. Jag tror att jag väger perfekt Sist jag vägde mig är vel 3 år sedan på hälsokontrollen för ett nytt jobb. Då var allt toppen så dete är det nog med. Så ingen aning om BMI eller annat.
    Usch vill inte att det ska vara sånt fokus i världen på sånt.

MEN angående kläder så kan jag säga att jag ALLTID har problem med brallor. Jag har låååååånga ben så brallor är alltid för korta för mig. Ska de vara av rättt längd så är de så för stora så att de trillar av. Näe måste alltid leta efter extra långa brallor, elände faktiskt. Särskilt som jag avskyr att handla kläder...

Page: jag hade också jätte ont i livmodern innna jag plussade och det högg verkligen. Så jag håller tummarna för dig. VEt du vilka sprotur du måste ta till dominikanska? Jag tror att det nästan bara är havrixen och den är ju avdödad så det borde gå. Hoppas hoppas

näe tillbaka efter ridningen och måste äta
    puss på er alla

• nu är jag fruL

Hejsan raringar
    september: hmmmm hoppas verkligen INTE att tanten kommit. MEN om det bara är bruna flytningar så kan det vara positivt ala mugglan HOPPAS!!!!! irriterande med testet köp ett nytt.

page och syrra. Ihhhhhh späänande låter som de symptom jag hade. Och page, den mensvärk/vär jag kände kom och gick... så....
    HOPPAS!!!!!!!!!!!!

page: angående malariatabletter. lariam är en sort som är känd för att ge psykiska påverkningar. det är en sort som man frmförallt äter om man är borta en längre tid.
    MEN jag skulle aldrig ta dom tabletterna, näe vem faaan vill ha ångest osv på semestern? Näe. Lariam är helt uteslutet.

De absolut bästa är Malarone, mycket effektiva och ger knappt några biverkningar. Dom åt vi när vi var på Zanzibar. Varken jag eller maken kände några som helst biverkningar. Dock ska man inte äta dom mer än en månad samt de är ganska dyra. men för 2 vecvkor är de oslagbara.
    MEN man kan INTE äta dom om man är gravid... så klart...
    Jag kommer äta palundrin och klorkozin(eller nåt sånt...) och de är HELT ofarliga vid grav. MEN de har något lägre effektivitet än malarone.
    MEN man får skydda sig på andra sätt.

Vad det gäller övriga vacciner så går de att ta de vacciner som är avdödade. MEN vissa vaccineringar påbörjas inte om man är gravid. Men ta det med en vaccinationsläkare så får dom avgöra risker osv. det löser sig ska du se.

Själv mår jag prima just nu förutom en extrem trötthet. Är det ingen annan som känner det? Jag är helt utslagen.
    MEN mina andra symptom är helöt borta...skumt. Hoppas bara att Boris lever och frodas. MEN jag har ju inte blött eller så... sen ska jag ju göra VUL om 3 veckor, så jag får ju snart vet.
    puss

• nu är jag fruL

hej kokosflingan
    hu mår du min lilla raring Tänker på dig en hel del ska du veta.

Ja jag har hört att fler är så här trötta. Det är en helt obeskrivlig trötthet. Hemskt. Men precis som du skriver MYCKET bättre än illamående.

Jag pratade jätte länge med min syster igår som ska föda sitt ttredje barn om ett par veckor. FYYYYYYY vad svårt det var att INTE berätta att jag också är gravid. Hon pratade om hur trött hon varit i början och jag ville bara berätta hur trött jag ÄR. Men vi har bestämt att vi ska berätta för alla först när vi kommer hem från resan. Då är jag i vekca 13 och den värsta tiden är över.

Usch och nu ringde mamma precis och undrade om jag skulle åha hem från hålan den här Äl också... Jag skulle ju haft ÄL nu om jag inte var gravid. MEN det är bara att fortsätta ljuga, känns lite trist...men men.

• nu är jag fruL

mitt inlägg kom lite efter

hejsan AM kul att du kunde slita dig från blöjan

• nu är jag fruL

Just det
    vad bra att du skrev det där om att frysa AM. Det gör jag nämligen hela tiden. har tredubbla lager kläder men fryser änndå. Har två tjocka täcken på natten, men fryser. Himla skumt.

men visst går tröttheten över efter några veckor in i graviditeten? eller är det bara önskedrömmar?

kokos: usch för att du fått symptom.
    MEN som sagt, det är också symptom på att endon kommer fara in i pipsvängen och det är ju toppen!

• nu är jag fruL

sweet
    Ja min mamma var ingvigd. Inna den akuta hemresan så var hon inte mer invigd än att hon visste att vi försökte och att det inte fungerade så bra. MEN den gången det tog så åkte jag ju hem akut från hålan för att få till det med maken (skoja inte att jag är glad att jag gjorde det!!!). och då så ber'ättade jag den riktiga orsaken till att jag åkte hem, att det var för att ajag hade ÄL. Hon höll på att skratta ihjäl sig när jag uttryckte det som att jag åkte hem för att knu*lla
    Så efter den gången så vet hon ju liksom när Äl är.

Och du har rätt i att folk kan fråga för mycket. Det var därför jag sa till henne att jag visst hade fått mens eftersom jag inte ville att hon skulle fråga varje dag om den kommit.

• nu är jag fruL

kokos. OPm JAG fick bestämma så skulle jag berätta för mamma och syrran att jag var gravid. MEN för min käre make´är det jätte viktigt att detta är vår hemlighet ett tag. Han är mycket så att det som rör oss ska inte alla anadra veta. Jag är ju precis helt tvärtom och berättar gärna ALLT Jag kan säga att vi haft en del gräl om det att han tycker att jag eberättar för intima och privata saker för folk..

Så det är skälet till att vi håller tyst just nu, för att maken vill det. MEN går allt åt skogen så kommer jag verkligen behöva mamma och syrrans stöd och då kommer jag ångra att jag inte berättat något. MEN det ska inte gå åt helve*ete eller hur???!!!!

• nu är jag fruL

sweet: jag tror inte stress påverkar om ägget fäster för då skulle det absolut inte ha fäst på mig. Veckorna innan jul alltså när det tog jobbade jag dygnet runt och hade två projekt avslut så jag var otroligt strwessad, men det gick änsdå.

sov gott...

• nu är jag fruL

GRATTIS cicci
    Vad underbart
    Tårarna kom nu på mig med vilken tur att jag fått ehet kontor här i hålan.
    Åhhh vad underbart!!!!!
    GRATTIS
    Picken är en liten toppen bebis, fy vad härligt.
    Åh vad skönt att allt såg bra ut. Åh vad underbart att få se sin bebis, och särskilt när den är så stor och utvecklad som din.

Åhh jag blir så glad, måste snyta mig nu

GRATTTTTTTTTIS

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???