Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Min man ska också kolla upp sig. Tror han oroar sig lite över simmarna. Vill se om de är ok.

Har kompisar som har haft lite "smålata" simmare men de ha barn nu så det gick ju trots allt. Men jag tror det tog lite tid för dem innan det "tog" också. Jaja, det finns ju hopp trots allt.

• sweetstreet

Haha Frejis1 Jag är Säker på att det kommer gå superbra för dig!!!!! :)

Men var beredd på lite dålig sömn dagaran innan disputationen....
    Tror jag gav samma fråga varje kväll till min man innan vi somnade under ca en mänads tid innan disputationen. Och det var om han skulle fortsätta älska mig oavsett hur det gick på disputationen ;)
    Sjävklart svarade han ja varje gång! :D
    Såhär i efterhand kan man skratta åt det, och jag menar självklart förstod jag att han inte skulle sluta älska mig även om jag skulle göra "total-fiasko". Men just då kändes det skönt att höra, för jag var verkligen livrädd för att allt bara skulle visa sig vara en stor bluff! Ett misstag! Tanken att bli sågad vid fotknölarna är ju itne precis något man sover gott på....
    Så jag förstår precis hur du känner dig! :)

Men jag håller med Page, lite nervositet är bara bra!!!
    Fast på själva dagen var jag itne så nervös. Då kändes det ungefär som att "jaha, nu är det ändå försent att ändra sig eller göra något extra, så nu vill jag bara få det gjort!"

• sweetstreet

Jo håller med.
    Jag vill också veta ifall något är "på tok" eller om allt verkar normalt.
    Jag förstår dig Frejis att dt måste kännas tungt att inte veta. Inte ha någon riktig "orsak". Men å andra sidan är det ju skönt att veta att det inte är helt kört??

Ang din fråga Page så kan man på KI bara bli godkänd eller icke-godkänd. MEn det är väldigt sällsynt att inte bli godkänd. Då ska man vara usel!!!
    Den stora "kollen" har redan skett innan man får tillåtelse att gå upp med sin avhandling.

• sweetstreet

Jag tror faktisktdet finns någon sorts organisation eller liknande som jobbar med att göra svenska uttryck för facktermer inom medicinsk och biologisk forskning. Men jag vet inte om de fortfarande är aktiva. Det var ett par år sedan jag hörde talas om det.
    Men jag måste säga att om man använder facktermern på engelska hela dagarna för att man pratar engelska, så är det väldigt svårt att sedan säga de på evenska. Särksilt som de ofta låter jättelustiga (tycker jag!!!) på svenska.

Typ splicing vet jag att man kallar "splitsning" och det kan jag fortfarande börja skratta åt! :)

Men visst, på det stora hela håller jag med dig Page.
    Det vore bra om det fanns fler facktermer på svenska!!!

• sweetstreet

Å andra sidan vet jag inte ifall det direkt skulle göra förståelsen lättare för själva texten.

Jag tror alla områden har sitt eget speciella "språk" som ingen utomstående fattar!!!! Läste en gång ett juridiskt dokument som en icke-svensk kollega till mig fått och ville jag skulle översätta och förklara för henne. Eh... Jag gav upp. För jag insåg snart att jag inte fattade hälften själv ens!!! Som tur var ficmvi hjälp av en kompis som hade juristutbildning. Men jag insåg verkligen då att även om man kan svenska så säger det inget om att man kan fatta byråkratsiak papper eller så.

• sweetstreet

Ja jag blev också jättepeppad och glad när Gladeligen skrev!!!
    Första tanken var dock, "fan ska en till komma in här och vifta med sitt jävla plus mitt framför ögonen på en". Särskilt som man just fått tantbesök så var man ju lite låg (om än inte helt slagen till marken). Men sedan tänkte jag att jag var jätteelak som inte blev glad för att någon plussat så jag skrev grattis. Och när jag sedan fick veta att de försökt såååå länge så blev man ju jättelycklig för deras skull!!!

Jättknäppt kanske, men just då kunde jag itne riktigt glädjas med plusset förrän jag fick veta att det låg lååååång väntanläntang och ihärdigt arbete bakom plusset.

Nu känns det lättare att bli glad åt först-gångsplussare igen. Men just när tanten visar sig är man ju inte på topp direkt.

• sweetstreet

Jo fast Frejis kanske har hon hängt som smygläsare i tråden länge??

Jag tror inte att någon skulle ljuga om en sådan grej? Varför skulle man vilja göra det??

• sweetstreet

Ah, skitsamma! Jag blev iallafall glad o peppad, så det kanske räcker oavsett om det var en bluff eller ej.

Men jag tror inte att det var det ;)

• sweetstreet

Nu måste jag jobba lidare lite mer här innan lunchen.

Kollar in igen lite senare och ser ifall ni kanske är kvar?! :)

kram så länge!

• sweetstreet

Muggles,

vad bra att du kunde ta till dig kritiken och göra den till ågot positivt!!
    Jag tycker det är helt ok att få kritik bara den är konstruktiv. Annars hatar jag det. Alltså om någon säger till mig "det här kasnke int var så bra pga det här och det där, utan jag tycker det vore bättre om man kunde göra det på det här viset". Då tycker jag det fungerar jättebra! Men om någon hoppar på en eller enbart "neggar" en utan att man får något som helst orsak till varför de tycker som de gör och inte ehller någon feed-back på vad man kan göra istället då blir jag jättesur!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???