Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja, jag får väl ta och kolla upp vilken gynekolog jag kan kontakta också. Det är ju som sagt lite av en djungel här med sjukvårdsförsäkringarna och jag är inte riktigt hemma på det än.

• sweetstreet

gladeligen

Oj, 2 år! Det var länge!!! Jag förstår ju verkligen att det måste kännas helt otroligt fantastiskt för er!!!!!! :)
    Själv håller jag på och "ger upp hoppet" efter ett halvår... *skäms* :?

Måste fråga en sak (men du behöver absolut inte svara om det känns personligt) men har ni gjort något särksilt för att försöka öka chanserna till graviditet? T ex någon form av kosttillskott, hälsopreparat, bisolvon eller annat? Har ni "fått hjälp" t ex IVF eller liknande ellr har ni "kört på" som vanligt och tänkt att "det blir när et blir"?

Jag undrar mest eftersom jag själv nu börjat fundera mycket över varför det inte vill bli något för oss trots att vi verkligen försöker kolla ÄL etc för att få rätt timing. Ska nu göra en vanlig gyn-undersökning tänkte jag för att se om allt är okej så det inte är några medicinska problem.

• sweetstreet

Annelie,

Finns det inte någon form av piller som man kan äta under en viss tid och då slippa mens? Jag har för mig att det finns. Fråga på apotetek tycker jag. Ev. kan du behöva recept på det, men de borde iallafall veta hur du ska gå till väga.

Om du slutar med p-piller innan så kan du ju annars inte vara garanterad att inte ha mens under bröllop o resa. Det enda som garanterar detta är ju om
    1) du blir gravid innan
    2) din mens inte kommer igång innan
    Och inget av ovanstående alternativ är ju något du kan garantera.
    Så kolla efter de där tabletterna så kan du ju kanske börja äta dem innan bröllopet även om du sloutar med p-piller innan?

• sweetstreet

Oj du hann före mig Vickan!

• sweetstreet

Japp Lapinette, tanten kom hit till New York också. Fasen vad hon är snabb att ta sig från kontinent till kontinent...

Konstigt nog känner jag mig inte alls så ledsen och nere som förra gången. Besviken JA, men ändå på ett mer "vanligt" vis.

Alltså det där med fasta tror jag inte jag ska ge mig på. Är förövrigt skeptsik till att det är så jättebra inför en ev graviditet?? Man "renar" ju kroppen från gifter jo, men detta betyder ju i praktiken även att gifterna som annars är ganska "harmlösa" i kroppen blir "fria", vilket faktiskt i vissa fall kan vara mer farligt för hälsan.

Ett typexempel är ju bly som kan lagras i kroppne i skelettet eftersom blyjonerna är 2-värdigt positiva (Pb2+) och därför liknar kalciumjonerna (Ca2+). Självklart är det inte bra med bly i skelettet, men faktum är att det gör mins skada om det stannar kvar där. Om det däremot kommer ut i blodomloppet kan det göra mer skada eftersom det då tar sig runt i kroppen igen och då kan ta sig till olika organ.

Så nja, jag skulle nog inte fasta medan jag försöker bli gravid? Känns inte som ett hyperbra upplägg.
    Fast et var ju kul att dina vänner blev med barn Fast jag tvivlar på att det var just fastan som var nyckeln? Så ät du din goda mat i lugn och ro Lapinette!! :)

• sweetstreet

Izzie,
    Ja nu är det nya tag som gäller.
    vi får hoppas att februari är en mer lyckosam månad än vad januari blev.

• sweetstreet

Cicci!

Haha! Jag skarattade också gott! Även om det egentligen är tagiskt. Jag menar det låter verkligen som din chef inte borde vara chef?????
    Hm, varför finns det alldeles för många inkompetenta chefer egentligen?

Om du gör som du tänkt, är det "bara" din chef som drabbas då? Ingen av dina kollegor? Det är ju bra om det bara är chefen så det inte sltar med att någon av dina jobbarkompisar får slita rumpan av sig för att det inte finns någon ersättare. Fast det lär du ju ha koll på gissar jag?

• sweetstreet

Och tack tjejer förresten för sympatin!
    Det värmer alltid.
    Igår var det rätt ont i magen så jag låg mest på soffan.... :(
    Men idag är det mycket bättre och jag har redan börjat se fram emot nästa ÄL! :)

Mindre, jag hoppas för dig nu! Det låter ju spännande (ja, det är väl bara i denna tråden man tycker att just uppsvälld mage med gaser etc är superspännande och positivt?!+1 ;) ) Andra skule väl tro man var galen. Fast det är vi kanske också??

• sweetstreet

Ja! Vad roligt att se både Page o Lapinette! Page jag såg ju även din tidigare bild som bara skickades på e-post, men den var ju lite suddig så det var skoj att se den på "vår" sida nu!! :) Du var verkligen jättefin på fotot!

Lapinette, skoj att äntligen ha ett ansikte till dig!!! :)
    Har du slutat blöda nu?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???