Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Och förresten Mindre!!!!!

Det låter ju suuuuuuuuperspääääääännande!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag förstår verklgien ifall du tycker tiden går långsamt nu!
    Håller redan tummarna för dig! Men som sagt, det luktar verkligen plus ända hit!!!! :D

• sweetstreet

Jaja, just nu känner jag mig inte ens så "jättepå". Vet verlkigen inte varför? Men lite var det som om luften gick ur mig i december tror jag.
    Men kanske blir det bättre när ÄL närmar sig. Det är ju en sådan trist väntesträcka fram tills dess bara, så kanske är det därför jag inte alls känner mig så "aktiv" längre?

• sweetstreet

Cicci, jag tycker det låter jättebra att du ska till BM för en koll! Inte för att jag är orolig för dig direkt, för jag tror du skulle märka av ifall du hade näringsbrist ;) men det är ju alltid bra att kolla för säkerhets skull!

• sweetstreet

Japp, man har ingen bra koll alls.
    Men som sagt just nu känns det som om det inte gör så mycket egentligen. Man får väl försöka fram tills april och sedan får man väl se vad som händer?

Har man tur har man kanske något på gång innna man kommer till gyn? *önsketänker...* :?

• sweetstreet

JA FruLLan, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Kanske ska man ringa runt men då måste jag ringa jättemånga för jag ahr ju ingenn aning om ifall alla kanske är sådär uppbokade???

Min förhoppning är att min PCP (Primary care physician) ska kunna skriva en remiss eller något sådant som gör att det går fortare, ifall hon tycker att det verkar befogat.

• sweetstreet

Japp du har så rätt så FruLLan!
    Ska kanske kolla upp andra också och börja ringa runt och kolla deras tider.

Ibland behöver man lite puffar i baken för att få saker och ting gjorda. :)
    För mig gäller det särksilt detta med läkartider etc. Jag är alltid dålig på att verkligen ta tag i sådana saker...

• sweetstreet

Hoppashoppas nu då september!!!! :)

• sweetstreet

Gissar att du BIMar strax efter Mindre då?

• sweetstreet

Nej Mindre!!!
    Ingen tant!!!!!!!

Kan det inte vara lite nidis-dropp eller så. Kan inte det hålla på i ett par dagar??????

• sweetstreet

Ang flera barn så skulle jag också vilja ha flera barn. Men som sagt, man har ju inte ens lyckats få till det första än så man kanske inte ska fundera så mycket på nummer 2 redan??

Beträffande åldersskillnad så gissar jag att det blir tätare mellan barnen om man är äldre när man får det första?
    Men jag tror faktiskt inte det behöver betyda så mycket i sig. Jag har vänner med barn som det skiljer olika mycket i ålder. Allt från knappt 2 år till mer än 5. Och det känns som det beror mer på personlighet än på åldersskillnad hur mycket barnen har "gemensamt".

Gäller även när man pratar med folk med syskon. Vissa har jättemycket gemensamt med sina syskon som är 8-10 år äldre/yngre, medan andra inte har något gemensamt (knappt träffas) med syskon som är runt 2-3 år äldre/yngre.
    Så jag vet inte. tror det är väldigt individuellt. Och att det även förändras med tiden i livet också. För visst om det skiljer 10 år kanske man inte har så mycket gemensamt under uppväxten, men kanske sedan båda är vuxna??

Själv har jag inga syskon men jag vill absolut helst ha fler än ett barn.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???