Ang flera barn så skulle jag också vilja ha flera barn. Men som sagt, man har ju inte ens lyckats få till det första än så man kanske inte ska fundera så mycket på nummer 2 redan??
Beträffande åldersskillnad så gissar jag att det blir tätare mellan barnen om man är äldre när man får det första?
Men jag tror faktiskt inte det behöver betyda så mycket i sig. Jag har vänner med barn som det skiljer olika mycket i ålder. Allt från knappt 2 år till mer än 5. Och det känns som det beror mer på personlighet än på åldersskillnad hur mycket barnen har "gemensamt".
Gäller även när man pratar med folk med syskon. Vissa har jättemycket gemensamt med sina syskon som är 8-10 år äldre/yngre, medan andra inte har något gemensamt (knappt träffas) med syskon som är runt 2-3 år äldre/yngre.
Så jag vet inte. tror det är väldigt individuellt. Och att det även förändras med tiden i livet också. För visst om det skiljer 10 år kanske man inte har så mycket gemensamt under uppväxten, men kanske sedan båda är vuxna??
Själv har jag inga syskon men jag vill absolut helst ha fler än ett barn.