När märker man av att man är...GRAVID???
Stort grattis A.M! Jättekul! Tips på ett fint tjejnamn är Tyra, det fick jag höra häromdagen om ett barn som skulle heta. Blev nästan lite sur för att jag inte kom på det själv...
Stort grattis A.M! Jättekul! Tips på ett fint tjejnamn är Tyra, det fick jag höra häromdagen om ett barn som skulle heta. Blev nästan lite sur för att jag inte kom på det själv...
Förresten börjar jag tro på NNÄ toöts att jag nog har ÄL till helgen.
Båda på penicillin samt trötta och stressade känns INTE som ett vinnade koncept för den här månaden...
Helt underbart Sweetstreet...
Kan tillägga om Bisolvon nu när jag börjat med det att det iallafall funkar slemlösande i det att jag får upp en massa skit som tydligen satt i luftvägarna...
Lycka till med att hitta det där borta!
Jag tror vi är många här som skulle spela ganska bra och tydliga symptom...
Hej!
Jag är här också. Sitter på jobbet och har som alltid problem att vara inne på denna sida för mycket - folk springer som tokiga hos mig varje gång jag går in.
Trodde jag skulle fått full böj på testet imorse men inte det. Dock när man plockade isär det (CB) så var det ett svagt andra streck, kanske betyder det ändå att den är på G? Lät bli rosenrot och bisolvon i alla fall.
På det ikväll är planen så får vi se om det blir nåt. Jag tror ju inte det eftersom vi äter penicillin båda två, men man ska väl ändå försöka nu när jag varit så duktig med pillerna. Berocca har jag tatt några dagar - man blir ju jättepigg!
Hoppas på fler plus från alla andra snart, även om mitt fokus nog mer är NNÄ...
Hej!
Nu cyklar jag iallafall! Full böj i morse och för första gången känner jag faktiskt av ÄL! Det måste väl vara ett bra tecken?! Kanske rosenroten?
Fick till det igår ikväll så nu måste det väl vara rätt tajmat vad det gäller dagar iallafall.
Nån som vet om det är skadligt att ta Berocca om man nu högst osannolikt skulle vara gravid? Det kan det väl inte vara? CicciL, fortsatte du ta Berocca? Hur mår du idag förresten?
Oj CicciL, hann inte se att du skrev.
Håller verkligen tummarna för din skull i eftermiddag.
Jättebra att du fick en tid i eftermiddag tycker jag. Man ska inte gå och vara orolig. Är det inte så (hjälp mig ni som har barn typ Jessie) att alla graviditeter är lite olika? Sen förändras ju kroppen över åren också, det gör väl också att det kan kännas annorlunda? Jag hoppas så för din skull, du har gett oss andra så mycket hopp!
Åh vad glad jag blev Cicci!
Vilken häftig känsla det måste vara att se hjärtat!
Hem och fira!
Kram!
Hej Moppy,
jag tror inte att det farligt att vara sjuk under ÄL. Möjligen är det svårare att få till det när man är krasslig. Sen kan det vara svårare veckan efter att få det att fästa om man är sjuk då.
Surfade en hel del på FL (fy mig) i förra vecakn eftersom jag hade feber och halsfluss, och både jag och mannen fick penicillin innan och över över ÄL.
Det var många på FL som ställt samma frågor där, dels om sjukdom under ÄL efter och under graviditet och dels om penicillin. De som svarade som sade sig vara sjukvårdskunniga verkade ha samma uppfattning,det kan vara svårare att få till det när man är krasslig och sen kan det vara svårare veckan efter att få det att fästa om man är sjuk då. Men det finns ingen anledning att låta bli!
Vi körde på under ÄL trots sjukdom, har dock lägre förhoppningar.
Lite osammanhängade, flåt.
Tänker vänta en vecka MINST innan jag börjar känna efter om symptom (inbillar mig en massa redan nu två dagar efter ÄL även om det är omöjligt...)