• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Oj, vad fel jag hade....när jag gick i skolan (vilket var för tusen år sedan) så lärde vi oss att Tokyo hade 10 miljoner invånare.

Och så champagne (IGEN, då det står mig nära ) så om det är en "vanlig" flaska champagne kan man spara i 3-4 år utan problem. Dock ska den stå mörkt och svalt och inte påverkas av vibrationer etc. Detsamma gäller ju vin. Sorry tjejer, när det gäller just vin och champagne är jag en riktig nörd.

• Liten med Mindre

Lapinette - nyfiken fråga. Hur lagrar ni vin hemma? Eller lagras det inte. ;)

• viktualia

pirr! - det som stannar, det stannar ändå. Man ska fortfarande gå på dass efter sex eftersom det minskar risken för urinvägsinfektion och annat jox. Så fortsätt pissa!

• Lapinette

Vi har köpt mycket vin när vi bodde i Cannes och den lagrades faktiskt i lägenheten då vi ändå hade jämn temperatur där (aircondition). Vi tog alla dyrgripar i bilen hem (de billiga fick gå med flyttfirman) och nu ligger de i klädkammaren i väntan på en vinkyl. Nu när vi bor här så måste jag villigt erkänna att många flaskor ryker från klädkammaren medan vi tyvärr inte köper in några nya. Det var ju enklare att ta en sväng till en vingård när vi bodde i Cannes eller besöka vinmässan som är där 2 ggr om året.

• Lapinette

Hmmmm.... har faktiskt druckit vin varje dag denna vecka.

• Liten med Mindre

Jo, klart roligare att handla hos producenten. Skulle också gärna har närhet till vingård, och en vinkyl, i väntan på det fina huset med vinkällare. :) Som jag nog aldrig har råd med.

*drömmer*

• Liten med Mindre

Monsieur och Madame jag jobbade åt i Geneve hade egen vinkällare. Och en farbror med vingård i Provence.

Lärde mig uppskatta rödvin det året. :)

• Lapinette

Mindre - låter helt underbart! Som sagt, jag har alltid gillat vin men intresset har accelerarat i o m att mannen vet och kan en hel del. Så vi har sparat på viner och gått på mässor, åkt till producenter och inhandlat etc. Fick dessutom i bröllopspresent en egen vinrad i Frankrike av mitt jobb. Så til hösten blir det 12 lådor Chablis som ska hämtas...eller frakts till svärmor.

Sorry tjejer, en liten avstickare från rött i trosan, segt slem och rosenrot.

• Liten med Mindre

Lapinette - det var rätt trevligt. Och med tanke på att familj 2 var krögare fanns där också en vinkällare, samt en fransk kock. :)

Mycket skoj fick jag pröva.

Att de sen var kompletta idioter är ju en annan story. :(

• Lapinette

Mindre - shit, kock och vinkällare hemma. Snacka om att jag hade gått upp i vikt och dessutom blivit alkoholist på köpet. Var du au-pair i Geneve? Då kanske du har varit i Annecy? Jag pluggade en vinter där "när jag var ung".

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???