• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Inte hemma men väl ute med några väninnor och ett par glas vin. Jättetrevligt!

Ni får se till att männen inte bokar in tjänsteresor under ÄL!!! Min man får tillåtelse att åka vid mens (som nu då han är borta hela veckan i Israel). Dock har mensen ej dykt upp än men jag tror att den kommer idag. Får normalt på dag 29 eller 30 (dag 30 är idag).

• Lapinette

Obs! Jag är inte bakfull men jag hörde er klocka .

• Eden-06

Nu är jag också vaken. Vad spännande Lapinette. Då verkar vi cykla tillsammans. Jag borde få min mens någon gång mellan 22-24/11. Känner lite molnande värk så mensen är nog på väg. Hoppas dock fortfarande. Tror ni den struntar i att komma om jag kniper tillräckligt hårt?

• Liten med Mindre

Eden - om inte annat så blir Susanne Lanefeldt lycklig. ;)

• Lapinette

Eden - kniiiiip! Måste bara fråga, vad har du för tecken på mens alt. graviditet? För visst även om man som jag försöker låta bli att fundera så känner man ju av i massor dessa dagar.

Mina symptom till graviditet är
    - flytningar i massor
    - känner inget alls
    - har ej gått upp i vikt (de dagar jag fått mens har jag vägt 1 kg extra)

• Liten med Mindre

Ska på möte snart, har inte somnat vid datorn och ignorerat er ifall ni skulle undra.

Måste också ge en eloge till OBH Nordica som bara efter en försynt förfrågan på deras hemsida skickar oss en ny mixerskål för att den vi har eventuellt läcker. :) Det kallar jag service. (OK, det är i alla fall bröllopsrelaterat eftersom vi köpte mixern för presentkort från bröllopet.)

Och så skulle den kunna användas för att göra barnmat, i stora portioner. :D

• Eden-06

Jag kniiiiiper allt vad jag kan och låtsas inte om det typiska molnandet i magen

• Lili 2006

Vad kul med två BIMare som ligger nära min bim!
    Jag borde ha bimat i måndags, dvs dag 30.
    Tecken på graviditet:
    * Inga rosa-röda fördroppar som brukar komma runt dag 25-26
    * Molvärk
    * Teet luktar kemikalier

Tecken på mens:
    * Molvärk idag både rygg/mensmage

Det blir nog inte BIM utan tyvärr BAM ( beräknad ankommen mens)

• Eden-06

Jag har alltid trott att jag hade koll på mina menssymtom. Trodde absolut att jag var gravid förra månaden. Kom helt plötsligt inte ihåg att jag hade ömma bröst från ÄL till mens.

Mina symtom nu:
    - Molnande värk (om ni missat det )
    - Ömma bröst. Gör ont tom när jag går.
    - Inget sumtom alls

• Eden-06

Kul att gå och vänta tillsammans
    Har ni andra alltid regelbunden mens

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???