• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Jessie76

Mjölken kommer olika på alla. Jag fick ingen någonsin med äldsta och yngsta kom det i 8 månaden typ. Har en vän som fick mjölk på en gång oxå så det beror helt på.

• Snart så....

Heeeeeeeej Koko och Frullan,

koko: Det låter ju jättekonstigt, det är väl verkligen ett gravtecken? Du ska inte testa för säkerhets skull?

Frullan: Kan inte maken besöka dig?? Förstår att det är jobbigt och en HEL vecka dessutom. Hoppas barnbacillerna smittar av sig på dig riktigt ordentligen :D

Pratade med m2b igår och han ska försöka boka om och vara borta bara några dagar och i slutet av veckan. S
    å nu j*kla ÄL få du lova att infinna dig innan det!! *slår näven i bordet*

• nu är jag fruL

snartis: Känner igen paniken över att missa ÄL pga av resor. INTE kul. Jag menar hur jäv*la svårt är det inte ändå. TRots att man kn*ullar som kaniner hela ÄL.

Koko: det finns ju dom som har mens även under grav. Jag VET att du testade minus MEN även tester kan visa fel. Så var det ju för Jessie. Såååååå
    det känns liksom som att du har lite för många symptom för att det inte ska vara något.
    Gå och testa dig hos BM eller gyn!

Cicci: KUL att du kollar in vår alldeles egen plussade pappersmuff

Själv så skiter jag i denna ÄL. det är mindre än 1% chans att det kan ha blivit något av olika omständigheter. Så jag får försöka ta nästa som tyvvär infaller precis i julstress och mega projektavslut... Så då kommer man vara hur ofertil som helst

pratade förrsten med en kollega i morse som drog skräckhistorier om avtagande fertilitet efter 27 år ålder och om hur otroligt svårt det var efter 30. Dessutom fina historier om ofertila kompisar osv.
    TRACK för den!!!!!
    NU känns det bättre

• _koko_

Ni är så söta, men nej, jag blöder precis som förra månaden, alldeles för mycket för att det ska kunna vara något.

Men visst är det sjuuuukt?!!!

Orkar inte med fler gynbesök nu, så roligt är det inte att fläka ut sig. :D

• Snart så....

Frullan: Undra vad min kära m2b säger till chefen för att lyckas boka om?? hahhaha...måste vara hemma för att kanina varje dag??

Usch såna kollegor gillar vi inte!!

Koko: Håller med dig, så roligt är det inte hos gyn. Har boobsen hållit på länge? Om det forsätter tycker jag att du iallafall ska kontakta gyn och fråga?

• Lapinette

nu är jag fruL - trodde det var efter 35 som det börjar gå utför. Själv är jag ju 36 så sannolikt ska det vara något svårare för oss men å andra sidan blev min väninna, 41 år, gravid fast de försökte undvika det genom att avsluta i tid...några rackare smet in.

• nu är jag fruL

lapinette: Jag har ingen aning exakt när det börjar bli svårare. Men klart är ju att det ÄR svårare när man blir äldre. Men jag tror attd et är som allt annat som har med graviditeter att göra, olika för alla. Vissa kanske fertilitetn avtar för lite tidigare, andra är nog väldigt fertila tills långt efter 40. Så något facit finns nog inte. Man får vel bara hoppas att det ska fungera över huvud taget för en själv.
    Jag blev bara så otroligt irriterad över hennes "facit"
    Nu vet ju inte hon om att vi försöker, men ändå... det svider ju lite och är iNTE det man vill höra i mitt läge.

Men men min graviditet känns jääääääääävligt avlägsen just nu. och faktum är att vi klart bevisat att så där super fertila är jag och min make INTE.
    Men man får vel hoppas att det fungerar NÅGON gång.

Hmmm nästa ÄL, då blir det ett september barn HURRA

• fru UH

Så tröttsamt att höra om hur svårt det är för att man är äldre (över 30). Men det känns som man aldrig kan veta. En arbetskamrat till mig var 21 när hon blev gravid o då försökte de i 10 månader, min mamma var också 21 vid sitt första o jag tror de försökte nästan ett år. Det känns som det är så många faktorer som spelar in.

• nu är jag fruL

helt klart är det massor av faktorer som spelar in. och visst åldern är en av dom. MEN ska man gå och gräva ner sig bara för man inte var på rätt plats livet för att skaffa barn då man var 25?
    Vissa av oss gjorde andra saker då. Typ tog examen, bodde utomlands osv så....

• nu är jag fruL

konstigt
    Det var vääääääärldens hålligång i tråden i dag ÄNDA fram tills jag kom

förlåt

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???