• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Ja, gör som alla säger och ta CBs test, men ta de digitala som Moppy föreslår. Annars kan man stirra sig blind på svaga streck som kanske eller kanske inte finns och så får man i alla fall testa igen.

• BrudSommar2006

Jag testade själv. Ingen idé att få upp hans förhoppningar också gång på gång bara för att jag får för mig att testa tänkte jag. Men har man haft så mycket tålamod att man lyckats gå en bra bit över BIM utan att testa så känns det ju betydligt säkrare att det faktiskt kan vara något, då kanske det känns mer rätt att avläsa tillsammans?

• Storasystern

Jag har bara testat själv, d.v.s. utan man närvarande. Tror inte jag skulle gilla att han stod bredvid och tittade på när jag försöker träffa en liten sticka... ;) Skulle nog kännas lite för pinsamt, tror jag..

Men en rapport imorgon då! Ser fram emot detta! :)

• Lapinette

Jag skulle vilja överraska honom men skulle absolut inte klara av att hålla tyst i mer än några timmar. Sån är jag...en riktigt sladdertacka ! Dessutom så vet ju han att jag ska ha min mens nu och blir det fredag kväll så dyker vinflaskan fram på bordet (fast hos oss kan det likväl vara en måndag kväll). M a o jag skulle aldrig lyckas hålla tyst i flera dagar/en vecka som en väninna till mig gjorde. Hon berättade för sin man när de var iväg på en romantisk weekend och firade deras 1 åriga bröllopsdag.

• Moppy

Nej det verkar konstigt att hålla tyst om att man testat plus för att överraska. Det angår ju båda parter så att säga...

• _koko_

Så trött så trött idag... Jobbade jättesent igår och fick dessutom ta hand om en superdeppig vän...

Håller tummarna jättehårt för er som är på väg att plussa men tycker fortfarande att ni ska vänta med att testa så länge ni kan. Som Lili(?) sa, är det ett plus kommer det vara ett plus även några dagar senare!
    Ett minus svider sååå mycket mer än att vänta på ett plus!

På min todo-lista idag: Ta reda på om min operation är på g!

Jag är fö fortfarande helt skengravid, det sticker i boobsen och vätska kommer ur dem(!)... Har aldrig hänt förut!!!

Jag kan förresten inte ta en afterwork nu på fredag, har precis bokat in det med en kompis jag inte träffat på månader...
    Nästa fredag däremot skulle funka.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    har precis landat i hålan och kommer inte få se maken på rn vrcka
    uschhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jobbigt det kommer bli
    Men jag får träffa mina syskonbarn i helgen och det är livat. Men helt ärligt...barn är väldigt aktiva...man blir trött när man inte är van

KUL med eventuella plussare. Lapinette:det skulle verkligen inte förvåna om det verkligen var den här månaden som det tog sig. Kolla på cicci, det är när man minst anar det som det smäller till och blir pluss.
    HOPPAS!!!!

snart så: usch hoppas verkligen INTE att du missar din ÄL. Jag är HELT övertygad om att jag missade min... så det blir massa glögg och vin under december. FAAAAAAN att det ska vara så svårt att få till det.

Mindre: har du haft ÄL eller har du i dagarana men inte vet ritkigt när? Hoppas verkligen att ni får till det.

koko:gud vad konstigt!!!!! fan du har ju alla gravid symptom som finns ju! konstigt.

• Moppy

Koko - det låter som om du har sån där råmjölk (!) som kommer ut boobsen?! Men det tror jag inte man får förrän senare i grav. Mystikt... men känns ju som ett tydligt symptom.

Man slutar aldrig att förundras över hur våra kvinnliga bodies fungerar!

• Jessie76

Hej tjejjor!

Oj, nu får man hålla tummarna - det låter misstänkt nu
    Dom har ju fått vila ett tag nu (typ någon dag ) så nu kniper vi dom igen

Koko, jag säger som FruLlan - är du verkligen säker?

• Bröllopstokiig

Hallå mina älsklingstrådisar!!!!!!!!!!

Fasen, Götet i all sin glans... men nu börjar jag längta hem till Stockholm, i och för sig är min make i London, så kanske inte så kul att vara ensam hemma heller!

Ja ha ja... Lapinette och CO. jag tycker att det luktar plus i tråden! ÅÅÅ vad jag blir glad, vill att någon mer än jag ska få till det nu.
    Ja som Frullan säger, jag hade ju redan innan mens börjat planera in nästa ÄL och jag bokade biljett hem tidigare från Göteborg så jag skulle hinna hem och få till ett äventyr med maken så jag inte missade ÄL men det behövde jag ju inte nu med facit i hand, det blev som det blev...
    Hur som, är fortfarade orolig... känner inget, jag vet att ni har sagt att jag ska vara glad för det, men just nu hade jag gärna spytt, mått illa och haft lite ömma bröst som ett tecken på att min "bebis" levde där inne, inbillar mig ju att den är död eller något....
    Om jag inte börjar må apa snart så ska jag be att få ett vul nästa vecka för jag går in i vecka 7 på torsdag, då kanske det kan se hjärtljud om jag har tur...

Koko: Den vätskan du pratar om är ju Råmjölk, vanligt gravtecken! Så skumt!
    Du kanske borde göra ett gynbesök i allafall?? Låter ju väldigt konstigt!
    Känns som om jag borde haft dessa symptom snarare än du om du nu anser att du ej är gravid?!?!?

*vinkar till Mindre* hoppas ni får till det. Vi körde på bakifrån i duschen ett par gånger, bara så man får till det snabbt och på ett roligare ställe än i sängen.Fast just då tog det inte, men vi testade... Nu när jag blev gravid var det med så kallat "panik-kn***l" så med det sagt: det krävs en snopp som kastar ut simmare för att man ska lyckas, så på honom bara!!!!!!!!! Han får ställa upp

Snart så... gumman jag tror inte det har betydelse att din mens var sen... börja testa med stickorna igen senast fredag! NU SKA NI PLUSSA!

massa kramar till er alla//Cicci

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???