• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

fruLlan - vet precis vad du menar. Känns jättesorgligt att inte få vara en av de som får berätta för familjen under julen. Jag älskar julen och kan inte beskriva hur underbart det hade varit att få kläcka ur sig det just då...
    Se minen på mina föräldrar, få gråta lite lyckotårar... Vet precis hur de skulle reagera... Är så himla glad för er som får göra det, men jätteavis också.

Läste en del om misslyckade ivf'er igår också, vilket kan ha gjort sitt till... Tänk om inte det heller funkar... Hoppsan, behöver visst lite deppmantel just nu tror jag! Är glöggkranen ledig??

• _koko_

Det är heeeelt overkligt för mig att det kan göra så ont i brösten!!! Man måste ju bli handikappad ju!

Tack muggles! Det kanske är hormonerna igen... Var rätt bitchig mot stackars sambon i morse och nu vill jag nästan böla... Ajaja, jag hade ju hoppats att det skulle dröja till efter nyår!!
    Räknade förresten efter när mensen borde komma - och jag är på dag 38 nu tror jag, så det kanske inte blir något ens nu!! Vore så jääääkla skönt!! Det kan vara värt lite humörsvängningar. ;)

• _koko_

Snartis - Läkaren trodde inte att det skulle hinna kicka in före den här mensen, men sen är det tänkt att jag inte ska ha ägglossning och då inte heller mens på ett halvår.

Hehe, ja, men det är det värt bara jag får en liten bebis att snusa på sen!!!!!

• _koko_

Och vi hade inte sex på hela förra månaden (skrämmande, jag vet, men jag var inte direkt sugen... plus att jag hade läst att man kan få utomkveds när man spolar äggledarna), så det kan inte vara något sånt. :D

• _koko_

Ja, mensen kan jag gärna vara utan!

Såhär är det. :)
    Har jag ingen ägglossning får jag ju inte heller någon mens. Det är mensen som förvärrar endon och har jag ingen mens finns det heller inget som "matar" endon och den ska förhoppningsvis torka ut och försvinna då. När mensen sen kommer igång igen kan endon komma tillbaka, men jag hoppas ju bli på smällen direkt då och på så sätt slippa mens ett år till och sen hoppas jag att kroppen har glömt att jag har endo. :D

• _koko_

Snartis - Fniss, vore skrämmande om nån av er som inte har sjukdomen kunde förklara det bättre än jag... ;)

Fick bekräftelse igår på att remissen för ivf kommit fram. Där stod det att de ska utreda saken vilket tar 4-8 veckor och sedan skickar de en bekräftelse på att vi fått köplats. Undrar just vad de ska utreda eftersom det inte stod någon om att vi ska medverka i det...?
    1½ år uppskattar de väntetiden till.
    Vad hopplöst det måste kännas för de som inte har möjlighet att betala själva eftersom man tydligen har störst chans att bli gravid upp till ett år efter operationen...

• _koko_

Snartis -
    Pust och stön, börja om 6 mån efter förlossningen? Nja...

• _koko_

Snarare är det en bra backup om 3 privata försök inte fungerar. :)

• _koko_

Inte alls för privat, har nog redan skrivit om det här. :)
    Vi kommer med största sannolikhet betala själva. Ca 50' är för 3 försök, tror ett kostar drygt 20'. Är inte helt säker på siffrorna, det kan ha blivit dyrare.

Det är mycket pengar men inte mer än att vi klarar det. I värsta fall får vi låna på huset.

• _koko_

(vi har rätt bra låneutrymme på huset och jag tänker inte sumpa tiden då jag har bäst förutsättningar att bli gravid!!)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???