När märker man av att man är...GRAVID???
Äh, jag tänker inte be om ursäkt för att vara OT, anmäl mig!!! :D :D :D
Äh, jag tänker inte be om ursäkt för att vara OT, anmäl mig!!! :D :D :D
God morgon sweet! :)
Jag tänker inte ens fundera på att det är något annat än helt normalt det muggles känner, du är på smällen tjejen! :)
Och ang MA - det är ju när kroppen inte fattar att det blivit missfall som du skrev, dvs symptomen försvinner inte!! Så tror jag iaf.
Eden - låter definitivt lovande!! Håller tummarna. :)
Nu ska jag bara avsluta det sista och sen handla sista julklapparna och maten, sen heeeem!!!
God Jul och kraaaam allihopa!!
sweet - vi hörs i mellandagarna! :)
Startar datorn för att googla fram hur varm ugnen ska vara när man griljerar skinkan, och vad ser jag - ett PLUS?!!!!!
Stort grattis Eden - vilken julklapp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*tillbaka till köket*
Hej vänner!
Hoppas ni har haft en skön julhelg allihopa! Det har vi, men ååååh vad jag hatar att jag är tvungen jobba nu i mellandagarna...
Jag har dumt nog läst på en massa om endo och ivf nu, och det känns lite hopplöst måste jag säga. Verkar inte vara många med endo som lyckas. :(
Kanske är hormonerna som gör sig påminda också...
Har inte ont alls i magen längre och såren är mest röda streck nu. :)
Ser dock fram emot nyår, då jag ska dricka EN MASSA skumpa!!! Jag ska nog BARA dricka skumpa vid närmare eftertanke... :D
Med snartis och cicci inräknade känner jag förresten nu 6 personer som har beräknad förlossning i juli/augusti!!!
Kram på er alla kämpare.
snartis - jag lovar!! :D
muggles - jag såg också det programmet och tänkte samma sak som du. :)
Det är förresten roligt att läsa om era tankar och symptom, bara så ni vet. :)
Jag har inte gett upp ännu, men har en mer realistisk syn på alltihop. Tidigare räknade jag med att det skulle ordna sig bara vi fick göra ivf. Nu hoppas jag att det kommer att ordna sig, men det är trots allt bara ca 35% chans (enligt klinikernas egen statistik) att ett försök blir till ett barn.
Lovar att jag ska dricka skumpa för dig också, alltså! :D
Snart så - Jo, och jag får ju inte glömma att vi inte alls försökt lika länge som många andra innan de ens fått köplats! Men man pendlar ändå mellan hopp och förtvivlan, och så måste det nog vara.
Tack så mycket för inhopp Nattsson. :)
Och uppmuntran från er andra också förstås.
Och god morgon, sweet!
Har nu läst på lite till (precis tvärtom mot vad jag borde mao...) och upptäckt att akupunktur kanske kan vara något för mig! Verkar vara delade meningar om huruvida man ska göra det samtidigt som ivf, men det kan ju inte skada att förbereda sig mha det iaf. :) Det är antagligen många delar av mig som skulle må bra av lite återställning...
sweet - det finns speciella för just ofrivilligt barnlösa. Både för kvinnor och för män tydligen.
www.akupunktur.se t ex.
En kompis till mig fick jättemycket hjälp av akupunktur under sin förlossning, så varför inte för att bli gravid? :)
Nu måste jag hasta hem och äta julbordsrester, är jättehungrig!! Tror vi får gäster ikväll, annars kikar jag in igen lite senare.
Kram!