• A.M.

När märker man av att man är...GRAVID???

ljuvlig:
    Pinsamt! Har man dessutom tittat menande på magen så går det inte att backa. Annars kanske man kan dra till med: "Jo men du ser liksom ut som du strålar inifrån ...!" Eller: "Men dina bröst ser plötsligt så mycket större ut ..."

• A.M.

Hej alla! Tittade just in efter en dag med diverse förlossningsstimulerande aktiviteter och såg att ni tror att jag är på BB. Haha - det är jag inte! Varken färdknäpp eller långpromenad hjälpte. Funderar på att börja klättra upp och ner på en stege och spika upp tavlor ...

Grattis till dagens plussare och jag-håller-tummarna för de som BIM:ar snart. Börjar misstänka att vår egen lilla pappersmuff CicciL är gravid!!!

• A.M.

_koko_ - bra och annorlunda tips! Definitivt i hans smak dessutom!

• A.M.

Moppy:
    Det är väl i morgon du ska på VUL? Lycka till!!!

• A.M.

Moppy:
    Jag hade lite molvärk bara, var lite öm i brösten och var lite frusen (tydligt grav.symptom för MIG). Att du inte känner så mkt är helt normalt! Jag håller tummarna för dig imorgon - vilken tid är det?

• A.M.

Moppy - jag tror att det kommer gå jättebra imorgon. Kommer inte ihåg vilken vecka du är i? Jag har gjort VUL i v9 och man blev mycket lugnare när man såg det lilla hjärtat picka ... Och det kan man om man har tur se tidigare ändå. Lycko-KRAM!

• A.M.

CicciL: Åh vad spännande det ska bli när du testar dig! Lova att berätta genast här i tråden! Jag tror du är på smällen!

Ang. berätta eller inte berätta på jobbet om din tv-inspelning ... Berätta! Min sambo gjorde en liten tabbe när han förra året glatt satt i tv och berättade om sitt företag som han har vid sidan om sitt vanliga jobb. Hans ordinarie chef var inte superpositiv om man underdriver det hela ... Även om det inte är konkurrerande verksamhet så är cheferna barnsligt förtjusta i att bli informerade.

Och - nej, jag är inte på BB och föder barn. Idag heller.

• A.M.

Men kan du inte ta semester, Cicci? Eller är det det du inte får? Vilken dum chef!
    Förresten - något jag undrat - är det Cicci som Kicki, eller Cicci som Sissi? (Eller Kichi som i Gucci)

Just för att du inte har några symptom tror jag att det är något speciellt - nämligen en graviditet!!!

• A.M.

Och ni som ska testa: använd de digitala testerna (GRAVID/INTE GRAVID) där man inte behöver tveka om resultatet. Jag och segbebin håller alla tummar och tår för er!

• A.M.

_koko_ o CicciL: tack - vad skönt då är det lite mer ordning i tillvaron för mig igen när jag vet att det är Sissi

/A.M. - som heter Anna (M är bara mellannamnet)

Och snart hoppas jag att vi får glada besked från Moppy som varit på VUL!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???