När märker man av att man är...GRAVID???
Hejhej!
Hejhej!
Gokväll alla trevliga tjejer! Jag hinner omöjligt läsa ikapp alla sidor men jag såg på denna att _koko_ ska få bli spolad osv. Vad skönt _koko_ - då blir det snart bebis ska du se!
För er som vill se en bild på min lilla bebis: här är en länk till min blogg:
minstoralillavarld.blogspot.com/2006/12/tittut-livia.html
Jag kommer nog inte kunna klämma ur mig en blodig och avskräckande förlossningsberättelse (några som har efterfrågat) av den enkla anledningen att förlossningen helt enkelt kändes toppen! Trots sugklocka och litet klipp (precis som med storebror) så var det en jättebra upplevelse! Visst gör det för j**la skitont men man glömmer så snabbt.
CicciL:
Kändes det bra på MamaMia? Vilken barnmorska fick du?
Tack sweetstreet! Vi brukar också ofta hota med att äta upp henne
Cicci:
Tack! Kul att det verkar bra på mamamia. Jag gillade både mödravården och nu deras barnavårdscentral. Även den på Karlavägen emn en annan port.
Trösta din man med att de första veckorna låter bebbarna bara som små försynta kattungar ... (men vid tre veckor ungefär kommer torndönsstämmorna - även på lill* Pickn) Lycka till med allt - det är vul snart va?
18/7 - det blir en kräfta om ni har tur - både jag och min son är kräftor! Bra stjärntecken!
Hej alla! JAg är ruskigt dåligt uppdaterad - men kan inte släppa tråden - har Mugglesfan plussat??? Grattis i såna fall! Vilken vecka?
Kramar till alla från ammande muminmamman A.M.
Åh jag blir så glad när någon plussar!!! Nästan tårögd! Jag vet ju att alla försöker så ... är dessutom säker på att ALLA i tråden kommer plussa förr eller senare.
Ännu en ouppdaterad fråga: Pick'n vet jag vem det är (lycka till på VUL, CicciL - är det på MammaMia, hos J-Å?) men vem är Kick'n? (Grattis Kick'ns mammma!)
muggles: akta dig som sjutton för Familjeliv. Man blir helnojig av all konstig "info" där! Grattis igen!!!
Någon som vill se en bild på min lilla fusk-trådbebis?:
minstoralillavarld.blogspot.com/
Storasystern:
Hej! Lite om bebisvärlden kan man läsa på min blogg - minstoralillavarld.blogspot.com/ - men jag kanske ska ta och ge en mer djuplodande bild av MIN bebisvärld (alla är ju olika).
Livia är en SUPERbebis. Äter fort, somnar snällt, sover länge och när hon vaknar ligger hon och är nöjd själv i sängen ... länge. Det är småbarnsföräldraskapet som kan kännas jobbigt, ansvaret, ofriheten. När man får barn så har man plötsligt så mycket att förlora - om ni förstår vad jag menar.
Hon fick problem med hjärtat dygnet efter förlossningen (se lite på bloggen) och det fick in mig i de här tankebanorna. Det var verkligen några fruktansvärda timmar - när de satte EKG på hennes lilla bröstkorg och vi visste ingeting: om det var farligt eller ej, om hon skulle överleva ... Och jag stod där med mina förlossnings- och mjölkhormoner ...
Nu mår hon bra igen (får medicin) men man blir påmind om hur skört livet är.
Sammanfattningsvis: Oron är det värsta. Den tar aldrig slut. Och den började ju redan medan jag försökte bli gravid...
Men trots allt - just nu finns inget som går upp emot att borra in näsan i varmt babyhull och höra ett litet svarsgurgel. Då får man stå ut med livslång oro.
Kram till alla blivande och redan mammor!
CicciL: Japp det var vi - i tidningen! Fast det föddes faktiskt en annan Livia den dagen så det hade kunnat vara inte vi också
Jan-Åke är toppen, har du varit hos honom förut? Jag vet, men är hypernervös innan VUL - jag var, på mitt VUL, övertygad om att min bebis inte skulle ha klarat sig sen sist, men SÅ lättad när det gick bra! Din man följer med hoppas jag? LYCKA TILL!
Det snabba hjärtat heter Takykardi (latin för "snabbt hjärta") och beror på några extra "retledningar" i hjärtat (det är förmaket som är inblandat). Dessa extra retledningar kan växa bort (och gör det oftast också). JAg vet inte så mycket mer själv än - vi har inte träffat hennes läkare på Astrid Lindgrens Barnsjukhus än. Men det är inte jätteakut när det händer, dock måste man få ner hjärtrytmen inom rimlig tid eftersom det är påfrestande för kroppen med ett rusande hjärta. Jag har varit rätt stressad över allt det här, men hennes pappa är så lugn och förståndig och har fått mig att besinna mig - och verkligen njuta av vår ljuvliga bebis!