• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

Nej, jag förstår det, och det gör det inte lättare när folk här hejar på (i all vänlighet!), been there... Och jag kan ändå inte låta bli att skriva käcka inlägg själv...

Tror möjligen att det är det enda negativa med denna tråd, att kraschen blir hårdare när man har så många omkring sig som hoppas åt en...

• _koko_

Läser förresten en bok om endo, och den är som kurslitteratus, lär mig massor om fria radikaler, vitaminer och hur min kropp fungerar.

Vete är tydligen ofta boven i dramat, så det kanske är därför du klarar dig så bra, fruL - du är ju redan vetefri! Du får stötta mig sen när jag tagit mig igenom boken och ska lägga om kosten...

• _koko_

Syrran - fniss, det är lite svårt att avgöra utifrån det du skrev...

Ofta har man väldigt ont under mensen och ibland även under äl. Vanliga symptom är även riklig och/eller utdragen mens. Har man endo-cystor på äggstockarna kan de synas på vul, men det kan även vara vanliga cystor. Det finns de som inte har några symptom alls och ändå har endo.
    Det typiska är dock att man har VÄLDIGA smärtor, alltså "kan inte stå upprätt-smärtor".

Har du ont hela tiden? Har du gjort vul? Det kan ju vara endo, eller vanliga cystor.

• _koko_

fruLlan - Jag har ju inte kommit så långt i boken ännu, men det verkar vara just vete (nån kvinna hade uteslutit vete och några månader senare ätit en paj med glutenfritt vete och mått jättedåligt efter det).
    Men det är ju bara ett exempel, återkommer när jag plöjt igenom kosthållningsdelen, just nu läser jag biologi! :D

• _koko_

Storasystern - att behöva vara hemma från skolan låter tyvärr likt endo... MEN det är bara ca 40% som har problem med barnalstring, glöm inte det! Peppra gyn med frågor och ta upp endo om inte h*n gör det själv!! En del läkare verkar man behöva hålla i handen...

Lapinette - skit då, hoppas cicci har rätt.

Stormis - vi ser fram emot bucklan från BT (eller fakturan för att vi tar upp för mycket plats :D)!

Victoria - skönt att det börjar lösa sig, fy vad hemskt att behöva gå igenom det där!!!

FruLlan - Det är bra, vi står stadigt som boxboll! :) Enligt boken var det "avglutifierat" vete??? Kanske något genmodifierat som bara finns i usa?

• _koko_

Förresten, skulle vi fika i helgen, cicci? Snartis?
    Vädret ser ju inte toppenkul ut, så helst vill man väl låsa in sig med en brasa och varm choklad...

• _koko_

Asså jag FÖRSTÅR verkligen att du blir arg på sånt fruL!!! Själv går man ner i brygga för att vara klar i tid och göra allt på bästa möjliga sätt, och så skiter alla andra i det och bara förutsätter att man ska kunna anpassa sig...

• _koko_

Jag har inget alls planerat i morgon, så då passar när som helst. Söndag är inte lika bra för mig, då hoppas jag på snölekar söder om stan. :)

• _koko_

Skratt - jag tycker du hanterar det på helt rätt sätt Lapinette!!! Mer sprit till folket! Får jag komma? :D

Glömde: Vi kan självklart höras och bestämma per sms!

• _koko_

Moppy - Sluta! :D

Snartis/Cicci - tänk på att jag bor i förorten och behöver en timme på mig att ta mig in till stan... :)

snartis - jag dricker nog inte rödvin för dig ikväll, men om nån av er vill ha nån som täcker in vitvinskvoten kan jag ta den. Vet ni förresten, jag GLÖMDE att jag skulle dricka vin när jag kom hem igår, har det NÅNSIN hänt förut??? Måste vara de där jäkla sprutorna. :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???