Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Kom på ett till falsk-symptom förresten. Höll på att gå åt av utmattning på spinningen i lördags. Blev jätteglad av det, tills jag kom ut och hittade de första röda dropparna.

Därmed var jag ju bara i dålig form också...

Förresten läste jag några sidor tillbaks om en smygläsare som rekommenderade orgasm när simmarna hade hittat in. Funkar utmärkt att få till med små leksaker (eller stora beroende på preferenser), om inte tajmingen är bra i övrigt. ;)

• Liten med Mindre

Äsch - vi har redan hoppas hela julen. (Gått omkring och myst med varandra.) Jag kan ju lika gärna hoppas några dar till. Fast lite mer realistisk syn förstås.

Jag kallar mig hellre ogravid tills bevisat motsatsen (även om det inte alltid går igenom till hjärnan). Maken kallar mig hellre gravid tills bevisat motsatsen, och tycker att min pessimism gör att det kanske inte blir något.

Är det dumt med självbevarelsedrift?

• Liten med Mindre

Gjorde inget direkt nyårslöfte. Men egentligen hade jag tänkt försöka skaffa mig en lite mer positiv livssyn - i tron att tänker jag positivt så blir jag positiv.

Jag har ju lyckats SÅ bra idag - eller inte - än.

Å andra sidan myser jag lite åt det positiva som faktiskt rapporterats idag. Och att jag faktiskt påbörjat lite tradigt analysarbete på jobbet. *klappar på ryggen, BRA Mindre!*

• Liten med Mindre

Oj, jag håller visst låda ordentligt idag. Undrar om det hänger samman med att jag igår önskade mig bli mer filosofiskt lagd och diskutera saker, än att bara tycka i det tysta...

• Liten med Mindre

Muggles - BIM på lördag. Och de röda dropparna kommer alltid upp till en vecka innan. Precis som nu.

Förresten - ni som också kämpar på med hungern (fast av andra anlednignar) - igår hällde jag i mig rostade solrosfrön och pumpafrön. Det ska ju tydligen vara liite nyttigt med bra oljor och så (hemrostade utan salt), och de mättade definitivt bättre än allt onyttigt jag också stoppade i mig. :)

• Liten med Mindre

Nenne är också med på min cykel.

• Liten med Mindre

Ang omega3 så kanske det beror på varifrån oljan kommer?

De skrev ju om någon forskning i DN eller Aftonblaskan, där kvinnorna fick mer av just omega3 under graviditeten, för att se om en förbättrad balans mellan omega3 och omega6 minskade risken för allergier. Så det kan ju inte vara helt fel i alla fall?

• Liten med Mindre

Hej hej hunger-vännen Lapinette!

Mumsar själv på surdegsbröd, yoghurt och äpplen i salig blandning. För tillfället är magen relativt nöjd. Förmodligen får jag en hungerkravall precis före cyklingen.

Jag tränar oftast på Odenplan och Vasagatan. Ligger hyfsat bra till.

• Liten med Mindre

Buenas noches amigas! Hasta mañana!

:p

• Liten med Mindre

Äsch Nenne, så trist. Jag lovar att göra dig sällskap i diket till helgen. Bara ligg kvar så att jag hittar dig på nästa varv. Tar ett varv till med små droppar innan jag dråsar av cykeln jag med.

Där har vi väl en fördel av att cykla i uppförsbacke då - det går inte så fort att det blir annan blodutgjutelse vid fallet.

Men nästa gång ska jag banne mig låta bli att hissa segel efter ÄL också, för fallet när dropparna kom gjorde attans så ont då.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???