När märker man av att man är...GRAVID???
Heja Frejis! Fortsätt pappersmuffa. Det kanske fungerar trots allt!
Eller - vad sa gyn? *lite orolig*
Heja Frejis! Fortsätt pappersmuffa. Det kanske fungerar trots allt!
Eller - vad sa gyn? *lite orolig*
Längst ned på sidan nedan hittade jag en söt lite dagbok om att vänta barn, och den första tiden efter förlossningen. Lite kul att läsa.
netdoktor.passagen.se/default.ns&intCategoryID=170
Du utsöndrar väl några upptändande freomoner Lapinette. :) Jag skulle strunta i varannan dag ifall det kändes "bra/kul" att roa sig oftare. ;)
Cicci - det känns som om jag får ställa till ett rejält kak-kalas för att göda dig lite. :)
Vi skulle minska på sötsakerna hemma (av hälsoskäl - inte storleksskäl (för min del i alla fall)), så jag vet inte hur jag ska få ihop det med att jag så gärna vill baka kakor och annat. (Tycker det är skoj och avslappnande.)
Eller så får du frossa än mer i spenat och glass. :)
Cicci, se bara till att kolla så att det inte finns några regler (anställningsavtal, fackligt eller kanske lag) som säger att du måste säga till med viss framförhållning. Du behöver ju bara vara ute i "korrekt" tid, inte i god tid. :)
Hittade detta:
www.ptk.se/upload/Material/pdf/F%C3%B6r%C3%A4ldarledighetslagen_handledning_2006.pdf
Enligt lag ska du anmäla minst 2 månader innan ledighetens början. Kollektivavtal kan avtala annat.
Föräldraledighetslagen alltså.
Finns en lag för varje tillfälle...
Jo, du får låna min princip Frejis. Delar gärna med mig. Fast jag kommer att ha svårt att följa den ifall kroppen luras nästa gång också. Men på makens fantasifärder följer jag inte med.
Motion är ett billigare sätt än shopping att pigga upp humöret. Fast när det rinner till är jag nog förvisso varken sugen på motion eller kuta på stan. Rysningar av tanken på en provhytt.
Säger förresten "kanske" till söndag med. Vi har inte hunnit synka oss hemma än. Vore skoj och gott att ses. Ni brukar ju pigga upp mig den här tiden i månaden. (Undrar hur det kommer sig att alla dejter varit just runt BIM?)
Japp - stabbig mat ska det vara dessa "röda" dagar. (Tänk om de verkligen vore röda i kalendern också - så att jag fick vara hemma...) En sallad går verkligen inte ann. :)