SNÖKAOS
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
... o alla bussar är sena, tågen är sena.. jag förstår faktiskt inte. Verkar som att alla blir lika förvånade varje år. Men det kommer ju.. borde vi inte vara lite mer förberedda?
Och varje år kommer det som ett "oväder"! Bara för att det snöar behöver inte alla beteckna det som ett oväder och usch och fy och blä! Det finns ju faktiskt dem som älskar vintern, tillexempel lilla jag!
jag vill ut och leka i snön nu! Fast det är inte tillräckligt för att leka här ännu, men en snöboll att kasta på sambon gick allt att göra imorse. Han blev jätteglad
Var är den där snön alla pratar om? Här snöar det ingenting Det bara blåser. (Från örebrotrakten)
Iriz
Då kan du åka den korta sträckan till linköping.. här är det också snökaos!
HÄr i Stockholm (förort) går inga bussar. jag fick gå en halvmil hem från jobbet. min kille är fast inne i stan, han kan inte ta sej hem. Bussarna står tvärs över vägen i varenda rondell och liten backe.
men men, vad kan man göra? le och var glad, det är det enda sättet att inte ödsla energi på något man inte kan påverka! =)
A:s babe ; OJ! Men räknar dom med att han ska kunna ta sig hem innan natten?!
här har de ställt in alla tåg tills imorrn och då finns det folk som bor 2 timmars resa härifrån.... men å andra sidan är det väl inte så smart att ha tåg i hälsingland som är gjorda för klimatet i medelhavet heller...
Här har det fallit över 1 dm snö och det blåser så det har byggts upp stora snödrivor på vägarna. Och vi har precis tagit upp båten. I SNÖSTORM!!! OCH MÖRKER!!! Fy 17. Gör aldrig det, det är INTE roligt.
Men, vi varken ramlade i vattnet eller hamnade i diket! *HURRA*
blablabla
på SL:s hemsida står det nu att samtliga bussar i hela norrort och delar av innerstan är inställda pga väglaget, och tåget har kraftiga förseningar. min sambo sitter fast på tåget i en tunnel och kommer inte hem. vet inte om/när tåget kommer loss. och han kan ju inte ta sej hem från stationen eftersom det inte går nån buss.
men men, nn gång kommer han säkert hem, stackarn. och stackars alla andra oxå...
Jag sitter kvar på jobbet .. försökte ta mig hem men efter att väntat på bussen i 30 min höll jag på att frysa sönder, så jag fick gå tillbaka till jobbet
Nu ska jag snart bege mig till Centralen för att åka pendeltåget, men det är förseningar upp till 50 minuter ... o sen när vi väl kommer fram till Väsby så är alla busslinjer inställda, så då väntar en härlig 40 min promenad hem .. i snökaos och hala stövlar .. Tur att min sambo kommer till mitt jobb och gör mig sällskap. SUCK! Tycker om snö, men inte på det här sättet, jag vill hem!