SNÖKAOS
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
Hej alla!
Här är en till som sitter och väntar på att få hem sin sambo. Han ringde 18.00 och satte sig då i bilen på söder (Stockholm). Han har fortfarande inte kommit hem.
Men nu ringde han och har ialla fall kommit ut ur stan så nu har han "bara" motorvägen kvar...
tambanita
Ah...jag vet.. Menade bara att OM man nu hade TUREN att hitta en taxi så betalar SL den i slutändan om det nu inte går tåg eller buss :(
men är det inte bara ersättning upp till en viss summa, typ 400? Lär ju kosta bra mycket mer att ta sig hem i taxi om det tar 2 timmar...
Lite tragiskt men roligt är ju att den gäller om du riskerar att bli 20 min sen... =)
Nja.. Sanning med modifikation men nåja...låt gå eftersom det är den infon som ligger ute på sidan. Men som jag skrev tidigare, jobbar nånstans i tunnelbanan.
Nu har jag kommit hem ... Gick från jobbet strax före 8, skulle komma ett tåg till Märsta/Upplands Väsby 20:29 stod det. Vi väntade .. det stod 20:35 som blev 20:51 som blev 20:53 som blev 21:05 som blev 21:20 .. o jag frös och frös och frös! Tåget kom vid halv tio tror jag och 20-25 min efter att vi kommit till Väsby kom det faktiskt en buss för då hade de hunnit sanda på vägarna. Men det är helt sjukt vilken kaos det varit idag!
Ett tag stod det att ett tåg som skulle gå 21:20 skulle komma 22:18 och det som skulle gå 21:05 skulle gå 21:50. Då var vi nära att ge upp. Jag funderade allvarligt på att gå tillbaka till jobbet och sova där! Men då kom det plötsligt ett tåg, tack o lov!
Nu ska jag försöka tina upp lite och gå o lägga mig.
Hoppas att allas nära och kära kommer hem snart så ni kan sova i lugn och ro!
hej hej
skrev igår att det var 14 grader vilket det var :)
idag är det 0 grader ute och det har snöat vad konstigt att det kan skifta så, nu är nog vintern verkligen på väg till skåne med.
ha det bra
Här i Åre har vi det bra! Massor med snö och inte så mycket blåst! Men vi har haft mycket snö i en vecka nu och förra helgen åkte vi de första åken i backen!
Men har förstått att det är kaos i övriga Sverige!
Ha det bra
Har jobbat som personlig assistent i kväll, och vi har varit inne i stan/Stockholm, och fick vid 20-tiden veta att färdtjänsten skulle vara 1,5 timme försenad. När den sedan kom, tog det över 1,5 timme mellan Odenplan-Centralen... Sedan var vi hemma hos min brukare vid 23,50...
Jag slutade 22,30, men då satt vi ju på Centralbron...så det blev till att jobba över. Hoppas att jag får extra lön, eller kan ta ut tiden senare.
Det värsta var att jag inte kissade innan vi började vänta på färdtjänsten... Fattar ni hur jobbigt det var, att hålla sig så länge! Till slut kan man inte tänka på något annat!
silvera
Det hade jag alrig väntat på, jag hade tagit en vanlig taxi ...
Men man kanske inte får göra så, men det är ju absolut inte acceptabelt att de är såå försenade...
Men taxin satt nog också fast i samma kö som färdtjänsten... det var ju stopp överallt...
det gick inte ens att komma fram till taxibolagen igår, så det var nog helt omöjligt att få tag på en taxi. Om man hade lyckats så hade man nog inte kommit fram fortare för det, eftersom taxi bilarna inte heller kom fram, precis som 2Juni! =) skriver.
I Sthlm var det TOTAL kaos igår! Bilköerna in/ut från Sthlm släppte vid 03:00 inatt!
Heeeeelt omöjligt att komma hem igår!
Bussarna var indragna i hela länet samt taxi kunde man bara drömma om!
Det tog en kompis till mig 4 timmar att komma hem, och då fick hon ändå gå de sista 5 kilometrarna, i högklackat och snöstorm. Alla bussar var inställda och biltrafiken stod helt stilla.
Silvera: du var kissnödig - läste i tidningen om folk som gjorde betydligt större saker på Essingeleden som inte rörde sig en millimeter på flera timmar!
Min sambo kom tillslut hem sen, bara 4,5timmar efter att han slutat jobbet. Värre var det för en kollega fick jag höra här nu på morgonen. hon och hennes man kom hem halv 2 inatt. se satt i bilkö mellan norrort och söderort. hon var måttligt glad.
Som trådstartare kan jag meddela att vi, barnen och jag, åkte från Gästrikland kl 14.30 igår. Anlände till Högdalen tio (!) timmar senare! Det tog oss fem timmar att ta oss 15 km. Svängde till slut av E 4:an vid KS och körde genom stan. Där gick det smidigt i södergående. Kom fram 0.30, då var barnen rejält hungriga och nödiga. Folk satt mellan bilarna och gjorde sina beov =). Spännande start på min dotters födelsedag!
Idag blir det t-bana till stan....om den går....
Var berädd på att övernatta i ett hörn på centralen igår... efter många timmars väntan. Men gjorde en sista chansning och fann en buss kl. 01.00! Kom hem till kl. 02, 7 timmar försenad!
Men nu har jag ivarjefall bröllopsklänningen hemma!!!
JA jösses, vilken kväll. Men när spenderande man 10 timmar på tu man hand med sina barn sist, utan dator och TV.
Lite mysigt var det, men kanske inget jag vill göra om