SNÖKAOS
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
övik070714
hoppas du hinner läsa detta innan du åker från jobbet!
tågen verkar också stå still, mellan centralen och karlberg sitter min sambo fast. han vet inte när han kommer hem till sollentuna.
bara så du vet.
Man blir lika chockad varje år när vintern kommer..Brrrr... Kör försiktigt om ni ska ut på vägarna i kväll!
A:s babe och alla ni andra! Hur har det gått för er och era nära? Kommit hem i säkert förvar? Det är så obehagligt när snön slår till och man inte riktigt är beredd!
Ja, det är verligen obehagligt. Funderade faktiskt precis att ringa min föräldrar och min syster för att se att de är ok... Varken jag eller min sambo har rört oss utanför dörren idag... Det är tydligen helt stopp på i trafiken och avkörda bilar överrallt i Stockholmsområdet.
Jag kom precis hem från Centralen, var där med en kompis som skulle ta sig hem till Uppsala. Det gick inte! Alla SJ-tåg stod stilla! Helt sanslöst.
Inga bussar fanns det heller, och eftersom det stod still på E4:an var det ingen idé med taxi. Ska ringa henne nu och se hur det går, men jag misstänker att hon fortfarande sitter kvar på stationen (hon ville inte sova över eftersom hon har barn hemma i Uppsala).
Att det är kaos i tågen och för tunga bussar köper jag...
men jag fattar inte varför det står still på vägarna... vet inte folk att det är olagligt att köra med sommardäck på vinterväglag??? minsta backe så fastnar bilarna och alla som haft vett nog att byta fastnar ju också då... suck... det här händer bara i stockholm! (och VARJE år!!!)
Polisen borde åka ut och lappa alla med sommardäck rakt av!
Redan vid +4 grader och ingen snö är ju gummit i sommardäcken värdelösa... stenhårda som hockeypuckar... är det ingen som kommer ihåg teorin från körkortsboken???? vinterdäcken borde varit på i nån vecka nu...
Jag tycker det är märkligare att pendeltågen inte går, det är ju inte speciellt kallt ute! Apropå vinter/sommardäck så vet nog alla det, men det var ju inte vinterväglag i morse...
Tänk om man inte kan ta sig till jobbet imorgon! *hoppas*
Lagen för vinterdäck gäller väl bara vid vinterväglag under perioden 1 december ? 31 mars?
Nu har de meddelat på Stockholm C att det inte går några fler tåg i dag. Hepp!
Är det inte 1 november ?? Byte av däck alltså !
Men blir det vinterväglag innan första december så får man och bör man sätta på sina vinterdäck så fort det råder vinterväglag. Har man sommardäck på så borde det sunda förnuftet råda att inte ta sin bil i sådant väder som det är just nu i Stockholm.