SNÖKAOS
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
Herregud...i Gästrikland råder det kaos. Hur har ni det?
Vi har haft vinterdäck sedan nån gång i mitten på oktober, men så är vi ju norrlänningar också :) Här är det -12,4 grader just nu och några decci snö. Igår snöade det som bara sjutsigen men nu är det mest bara kallt. Tidig vinter men jag tror det kommer att försvinna snart igen (optimist som jag är :) )
Lika spännande varje år...*suckar* Är så glad att jag inte jobbar imorgon :D (jobbar nånstans i tunnelbanan)
mm... men pendeltågen funkar ju aldrig på vintern... =(
jo, det var vinterväglag i morse... det var is o nollgradigt i stockholm iaf... vinterväglag betyder inte snö... men folk chansar och sen kommer dom inte hem...
Man får börja använda vinterdäck från den 1/10, men det är lag från den 1/12-31/3
Just fått svar från en sorgsen SJarbetare att det bara är att krypa ihop i ett hörn på golvet och försöka sova. Tcentralen suger! Tur det finns internet! :)
Förhoppningsvis går det något tåg tidigt imorgon bitti...? Kan lova att man fryser, efter att ha traskat runt i snön...
Nästan lite äventyr , det här! :)
Men det håller kanske inte alla föräldrar som fastnat med sina småbarn med om.... Uj, uj.
Lag på vinterdäck är det från 1 dec-31 mars då vinterväglag råder. Vinterdäck får du ha på året runt(är ju ingen mening med det dock) men dubbdäcken får du sätta på den 1 oktober, om jag inte minns fel. Kom just hem från stockholm tog fem timmar att köra istället för två!!! Bor utanför norrköping. Var värst att ta sig ut på E4 och fram till södertälje.
Gaaaah... Jag lider med de stackars människorna som är fast på stationerna runt omkring. Dock gäller resegarantin för SL så det är bara ta taxi gott folk! Glöm inte att ta kvitto :D
Undrar hur många bokningar taxibolagen har fått i dag!
lightfish - inte så lätt att ta taxi heller, ska du veta!
Men snökaos, då kan ni ju tänka er hur det var i gävle för några år sen... där åkte det ju bandvagnar i stan!
Det verkar vara nåt liknande fenomen där nu igen... har nåt med kusten och bukten där att göra... det är läskigt... då räcker det inte med att man tar sig hem... har man inte bunkrat med konserver dessutom blir man utan mat! =)