• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • Fru Kroon

Hej 13/10

Jag kan erkänna att jag började nog att planera mitt bröllop redan 5 min min man friat till mig den 7/10 2005 alltså över ett år innan.

• Nemo nisi mors

I början var jag väldigt ivrig dvs i april sen la sig planerna lite på is fram tills i slutet av oktober och nu är jag en galning av och till .

Skulle vilja ha 5 bröllop med olika teman. Fest e ju så kul!!!

När vi har varit gifta i 10 år ska vi göra om det

• jenbp

Oj! Vad många härliga svar! Gifta om sig? Tja varför inte... så har vi ngt att planera efter 1:a bröllopet med ju! Ha ha

• jenbp

Vi har inte funderat på färgtema än.... tänker ni att gästerna också ska följa de färgerna då?

• Nemo nisi mors

Jag har skrivet ut vårt färgtema på vår bröllopshemsida men förväntar mig inte att gästerna ska känna sig tvingade att följa dem. Däremot ska pappa, bestman och svärfar ha lika dana slipsar som min m2b.

Jag har även önskat att våra mödrar ska ha vackra kläningar i mörkt rött, brons eller guld. Vill att de ska vara jätte vackra denna dag.

• Nemo nisi mors

Hur många gäster bjuder ni? Tror vi blir runt 80 st. Funderar lite över hur många man behöver till servering. Kan 4 bli lagom?

• 6 okt 2007

Vi kommer att ha 60 gäster med brudparet. Vi funderar på att anlita kamrater att servera för att få med dem i festligheterna oxå. Så 6 kamrataer ska tillfrågas om de vill hjälpa till....

• jenbp

Vi blir ca 65! Vi ska nog vara på en restaurang, så det får fixa med personal osv. Var ska ni vara?

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007