• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • Tinelina

Hej igen!
    Har hittat min drömklänning på brudklanningar.se men vet inte om jag vågar beställa. Såg att det fanns några tidigare trådar om detta men det var rättså längesen. De svarade i alla fall på mailen när jag hade några frågor. Får ju ingen möjlighet att prova någon klänning utan måtten måste stämma perfekt. Klänningen är helt utan axelband och jag har stora bröst, vilket kan bli ett problem är jag rädd. Vill ju inte gå och dra upp klänningen under hela bröllopet. Råd någon??

• Nemo nisi mors

Vilken klänning är det?

Kanske kan man sy på axelband efteråt om man känner att man inte fixar en axelbandslös? Det kan ju inte bli så dyrt hoss en sömerska.

• onsdag i oktober

Tinelina: varför har du inte möjlighet att pröva klänning? Kan du inte gå in i en brudklänningsbutik och pröva olika modeller bara för att känna vilken sorts klänning som passar. Därefter kan du beställa från nätet.

• onsdag i oktober

Nemo nisi mors: vilken av klänningarna är det. Fick upp en hel sida med oilka modeller. *Nyfiken*

• Andie

Hejsan
    Finns ett gäng brudar som har bokad vigsel till den 6 oktober...

var av jag är en av dessa, sen har jag för mig att vi hängde på en annan tråd om oktober 2007...

Iaf ville bara meddela att jag är här :D

• Saffranin

Hej svejs!

Här är en till som ska gifta sig 6 okt.

Har ni redan bestämt klänning? Jag vet inte ens var jag ska börja vad gäller sånt. Nån som har koll på nån bra affär i Gbg?

• Tinelina

Onsdag i oktober: Visst kan jag gå in och prova i en affär för att se ungefär, men det känns ändå osäkert att beställa från brudklanningar.se då dessa modeller enbart finns att beställa på nätet och inte går att köpa i några andra affärer. Därför kan de hålla ner priserna. Det blir nr 328. Har inte sett någon som ens är i närheten så fin.

• Nemo nisi mors

Jag gifter mig den 20 okt och klänningen jag bestälde igår har leveranstid på 5 månader så den kommer i slutet av april.

känner att det är jätteskönt att det är bestämt. Panerna blir helt plötsligt mycket roligare när den pusselbiten i drömmen kommer på plats.

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007