• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • Andie

september mys
    Tja det som är ganska bra i det fallet är att kyrkan ligger i ena änden av stan och lokalen i den andra och där i mellan så får gästerna ta sig själva. Och om jag inte skriver ut vart festen ska vara och enbart skriver att det är till vigseln som de är bjudna så borde de ju förstå eller vad tror du?

• drömbrud

Vi har ingen aning, vi vet inte ens om vi vill gifta oss i Stockholm eller i Norrköpin.. Så vi ska bestämma det först.. Men om det blir stockholm vill vi ha Adolf fredrik och om det blir Norrköping vill vi kanske ha Kolmårdens...

Svårt att bestämma..

• Nemo nisi mors

Oj, nu dyker alla 20/10 brudar upp. Kul!

Har ett par bekanta som gifte sig den 28/10 i år och enl. dom var ett bra band det svåraste att hitta och rekomenderade oss att boka redan nu. Har genom vänners föräldrar fått tag i ett band med bra rekomendationer som är villiga att spela.

• drömbrud

Hoppas allt löser sig, för dem som kanske är lite "sen" ute.. Klänning, när ska man börja testa?

• LECT

Drömbrud - Har ingen aning om hur fort kyrkorna går åt i Sthlm resp Norrköping... Här i Sundsvall är det inte samma rusch antar jag. På hon som tog emot min bokning lät det som om jag var tidigt ute med bokning av kyrkan... men men...

Något band har vi inte tänkt att ha... Fast lite sugen är man ju... Hade varit fint. Men lägger hellre de pengarna på något annat, typ fotograf av bättre kvalitet som kan vara med längre...

Alla brudar - Vilken tid på dagen ska ni ha vigseln? Ska ni åka på bröllopsresa i nära anslutning efter? Vart i så fall? Tror ni på underbar HÖST med mycket färg och löv!? Det gör jag!!!

• Nemo nisi mors

Vi gifter oss kl 17.00. Bröllopsresan har vi önskat oss i bröllopspresent så vi får se vart det bär av.

Bandet jag tala om innan är med hela kvällen och höjer stämningen under middagen. För mig är fäststämningen viktigast. Jag är livrädd för att det ska bli ett av de bröllop som självdör lite och då kns det bra att ha rutinerade "partyhöjare".

Roligt vid bokningen var att då de normalt inte spelar på bröllop så hade de 2 krav 1 alkohol måste serveras till maten (till gästerna, de är nyktra) och 2 vi var tvugna att garantera att det var "dansfolk" som kom. Anledningen: De hade förr varit med om många spritlösa bröllop som inte ledde till dans och de vill spela för en dansande publik. Vist det låter lite knasigt men jag är beredd att hålla med dom.

• drömbrud

Tror vi ska vigast runt 15.00 verkar vara bra..

• LECT

Nemo - partyhöjare skulle kännas tryggt, men jag tror nogvi kan lite till vår toastmadam och gästerna. Hoppas jag...

Drömbrud - vi har också bokat kl 15.00. Det bara blev så när kyrkan bokades. Men egentligen hade jag föreställt mig kl 14. Men jag tror kl 15 blir suprebra!

• Andie

LECT
    Vi har vigseln vid 15:30 och hoppas att det inte hinner bli allt för mörkt eftersom planen är att vi ska ta bilderna efter vigseln utomhus.
    Bröllopsresan tar brudgummen hand om.

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007