• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • Nemo nisi mors

Va glad jag blir en till som ska gifta sig i oktober 2007. Vi har satt den 20, vilket datum ska du gifta dig på? Hur långt in i planeringen är ni?

• jenbp

Samma! ;o) Vad kul!!

Tja... har bestämt datum, har försökt ringa och boka kyrkan, men inte kommit fram.. nästan bestämt var vi ska ha festen.

Själv då?

• Nemo nisi mors

Ring pastorsexpeditionen så datumet är spikat men det kan bli problem med kyrkan. Den ska nämligen stängas under vintern pga uppvärmningskostnader, hoppas dock. De tar beslut i kyrkorådet om 2 v. I övrigt har jag planerat på för att få en uppfatning om vilken budget vi behöver.

• jenbp

Ok, låter ju mindre bra! Var ska ni gifta er?

• Nemo nisi mors

Vi vill gärna ha Marsvinsholms kyrka men ska titta på Vallösa kyrka nu i helgen. Båda utanför Ystad. Den e fin den me men har aldrig varit inne i dem. Jag har stora personliga anknytningar till Marsvinsholm dock och Jesusstatyn längst fram är såååååååå fin.

Vilken kyrka hade ni hoppats på?

• jenbp

Ok, låter ju bra!
    Vi är döpta i Limhamns kyrka båda två, så det känns så naturligt att ha det där! Har dock inte varit där sedan jag fick vatten på mitt huvud! :o)

• Nemo nisi mors

De flesta kyrkorna är öppna nu i helgen, om ni har tid åk dit och titta.

• jenbp

Tack för tipset! Får vi nog göra! Ha det så bra... hörs snart igen

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007