• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Ahhh shit, min man ville boka söndag men det ville inte jag. Hade varit skoj om vi var där samtidigt!! Vi försökte även boka bord på le Quartier Francais i Franschoek men det var fullt de dagar vi ska bo där. Det finns förvisso en massa andra bra restauranger i Franschoek men man ville ju besöka den bästa.

• Lapinette

Gemma - vågar knappt uttala några namn där nere då de verkar älska låååånga komplicerade.

• Lapinette

Ahhh nu har Margaux dragit och jag står på tur *hoppar entusiastiskt upp och ned*. Har några timmar kvar att harva här på jobbet och sen tänkte jag nog ta en pump innan jag drar hem och lägger ned alla klänningar i väskan.

Ni får ha det så bra här på tråden för här blir det förmodligen inget internet på 2 veckor (rekord!!!).

• Lapinette

Hello girls,

Sitter har mitt i natten pa safari i SydAfrika och kunde inte lata bli datorn. Mannen har precis syndat och last sina mail och da dn.se inte verkar uppskattas har sa funkar alltid BT. Har det helt underbart! 6 dagar i Kapstaden blev lite langtrakigt mot slutet samt att jag fick en slang av en magsjuka de har har men nu ar vi pa safari och det ar helt underbart. Hotellet har ni ju redan kikat pa sa jag tror ni forstar. Allt stammer precis!

Det otroliga ar att vi ikvall fortfarande har en veckas semester kvar. Det kanns som vi redan har upplevt sa mycket och ar sa utvilade. Underbart!

Bara for att lite kort redogora sa har vi ikvall varit ute och sett noshorning, atit en underbar middag samtidigt som vi har fatt tips om ytterliggare fantastiska restuaranger for vara sista kvallar.

Ska nu sluta med mina superlativ och onska er en trevlig vecka.

• Lapinette

Nu har aven Lapinette landat pa den nordiska kalla jorden igen efter en fantastisk resa! Ville inte hem!!! Ville bara se mera....

...dock inte ata mera for skulle jag fortsatta i den takt jag hade dar nere sa skulle jag snart se ut som en koloss. Usch! Men som sagt maten var underbar, har atit massor med skaldjur men aven antilop och struts.

Vet faktiskt inte riktigt vad och hur jag ska beskriva vara veckor i SA for det ar sa mycket jag skulle vilja beskriva och beratta om men jag skriver upp nagra hojdpunkter har.

- ostbrickan med vin pa Ernie Els. Satt pa deras terrass (det ar en vingard) och hade en magnifik utsikt samtidigt som vi at ost med tillhorande kompotter och fikon och drack deras rodvin. Mmmmm.....

- bed and bedbreakfastrummet i Plettenbergs bay. Damen som hade hand om stallet hade fatt en gruppbokning och blev tvungen att ge oss sviten. Hade en terass som sakert var pa 75 kvm och utsikt over havet och bergen. Helt sagolikt!

- safarin dar vi fick se lejon pa nara hall, noshorningar, elefanter, giraffer, antiloper, zebror, cheeta och buffel och samtidigt sa var det bekvamt. Personalen stod och mottog en pa kvallen med varma handdukar och en apertif innan middagen serverades framfor den oppna spisen.

Som sagt, vi har haft det underbart! Skulle jag har andrat nagot i resan hade jag tagit 1 natt mindre i Kapstaden och kanske 1 mindre pa safarin (vi sag allt man skulle ha sett de forsta 2 dagarna) och istallet stannat langre i Plett. Det var sa vackert dar!

• Lapinette

Och by the way girls, vi har kopt diamanter till priser som man bara kan dromma om. En lite storre till mig och 3 mindre till makens mamma.

• Lapinette

Och diamanterna var mannens forslag....och han som sa till mig efter brollopet att nu blir det inga fler pa ett bra tag. Hi, hi! Mycket vill ha mer!

• Lapinette

P.S. Jag bad aldrig om den...ville inte ens ga in i affaren. Nu angara jag att jag inte sjalv la till lite pengar och fick en extra stor en .

• Lapinette

Lite snabbt innan vårt veckomöte här på jobbet. Äger för mycket konst. Vet dessvärre inte dess värde men har en hel del tavlor stående på vinden. Min pappa lämnade nämligen en hel del när han drog till Japan. Sedan är min mans familj lite halvintresserade så vi har en underbart stor oljemålning från Provence hängande vid vårt middagsbord i vardagsrummet. Älskar den tavlan då den går i starkt gul och blått...typiskt Provence.

Gällande diamanter så har jag ju endast denna sten samt vanligt guld på alla smycken jag bär. Den vi köpte nu låg på en budget på 5 000 kronor och är något mindre än din sten Gemma men ändå tänk er ...så billigt!

Konst, diamanter och champagne. Vilken tråd detta är?!!! Gosset Grand Reserve är underbar! Lite komplex och svårare än Pol Roger men ack så god. Jättesvår att hitta nere i Frankrike. Vi letade som galningar då vi eventuellt skulle ha haft den på vårt bröllop.

Nu kallar chefen - dags för möte!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter