Gemma - trist att du är sjuk igen. Känner igen det där...har ju haft 3 förkylningar under hösten och håller tummarna att det nu är över.
Här är det inte så mycket julstämning mer än att jag har varit ute och tittat på den stora staden idag och alla som är ute och julhandlar. Har köpt lite pocketböcker till mig och mannen i julklapp. Böcker som är tänkta att vi ska läsa på vår resa i Sydafrika...på planet samt när vi ligger och slöar vid poolen. Sen blev det lite söta bebiskläder till mannens brors lilla nyfödda.
Min man har under tiden legat i sängen. Han har den värsta baksmällan ever. Det är nog en kombination av för mycket tapetserade (stress) och alkohol. Han har legat hela dagen och är efter lite frukost tillbaka i sängen. Har nog aldrig sett honom så här trött.
Ja, igår hade kompisar på middag och innan de kom så målade mannen hallen en sista gång (jag var ledig i fredags och målade hela dagen)medan jag storstädade lägenheten. Sen åkte vi iväg och storhandlade och slängde ihop en middag som föll gästerna helt i smaken. Oxfilé och potatisgratäng och sen Lejonet och Björnens italienska chokladglass med varma hallon (känns det igen Gemma?!!). Satt efteråt och åt lite snacks och drack drinkar. Hade jättetrevligt och de lullade hem vid 2-tiden. Min man hade då redan stupat i säng och låg där och sov med kläderna på. På något sätt lyckades han få av sig byxorna men Etonskjortan har han sovit med hela natten.
Så jag har fått en dag för mig själv. Ut i solen och njuta av att känna sig fri, inte en massa jobb som hänger över mig och renoveringen är i princip klar (bara lite socklar som ska målas och sättas tillbaka). Åhhh, så skönt! Denna vecka ska jag ägna mig åt att förbereda julafton som vi ska ha här!