• Lapinette

Summan av allt fortsätter

mlu - har aldrig hört på maken! Stackars dig!!! Sitter här och har gåshud över hela kroppen. Vad hände? Hur kan man vara så feg?? Tycker du gör helt rätt i att dra till Rivieran och jobba. Tyvärr har många av våra kontakter där nere (de svenska) flyttat därifrån men jag vet att vår ena kompis fd pojkvän jobbar med fastigheter där nere. Ska höra med henne om mail/tel. Mailar dig mer info när jag får tid...har en hel del att ta itu med sen semestern. Men åter igen EN STOR KRAM!

margaux - La Colombe var den bästa restaurangen under vårt besök. Personligt, trevligt och både vinet och maten var underbar. Trist att ni aldrig kom dit. Gjorde andra besök som vi vart rekommenderade som vi inte var lika nöjda med....börjar man bli kräsen?!

Gällande min sten så kommer jag inte exakt ihåg (min man vet) men den är ganska så vit och väldigt ren. Vi köpte den i Knysna. Bara ren tur att vi hittade en man som enbart sålde stenar som var seriös och lärde oss en hel del. Han hade några få att välja på och rekommenderade oss klart den billigaste (något mindre men mycket renare). Gick in i ett par affärer efter besöket hos honom och där fick vi överpriser. Ringde tillbaka till honom och fick då tips om en i Stellenbosch där vi köpte 3 mindre (samma storlek som i min förlovningsring) till O's mamma. Tänka er att de 3 stenarna kostade 3 500 SEK och min ring kostar typ 17 000. Visst det är design, märke och guld också men ändå?!

• Lapinette

Izunia - har du intervju imorgon? Sorry, har inte läst alla inlägg här sen jag kom tillbaka (måste tyvärr jobba också ). Hur många är det nu kvar i gallringen? Är det sista testet?

50 tums plasma...wow! Vi köpte ju en 42 tums dagarna efter jul. Den är så snygg på vår bruna fondvägg.

• Lapinette

Har slitit som en galning för att få upp min gamla burk mot internet och under tiden har ni skrivit massor här inne.

Grattis Iza till jobbet! Är också nyfiken, vad är det för jobb?

• Lapinette

Margaux - låter underbart! Blir man bjuden . Toppen när man har kontakter som kan ställa upp eller fixa bra priser. Själv har nog alla mina vänner kontors/säljjobb...inte alls användbart vid bröllopsarrangemang.

Klänningen såg underbar ut. Lite irriterande dock att man inte såg den helt och hållet. Själv blev jag kär i en St Patrick, vilket är samma ägare som Pronovia. Efter att ha letat efter klänningen i både Stockholm och på Rivieran så fick jag ge upp. Den fanns inte att prova någonstans utan i sådana fall vart jag tvungen att köpa den utan att ha provat. Släppte det konceptet helt och klänningen som mamma sydde upp blev helt annorlunda i spets och siden istället för i böljande chiffong.

Ahhh...tänk om man fick gifta sig flera gånger!!!

• Lapinette

Izunia - flygvärdinna vad härligt! Du passar säkert utmärkt...själv orkar jag inte se så där himla fräsch och glad ut som de alltid gör. Satt förundrat och tittade på värdinnorna som kom i sina chica dräkter på flygplatsen i Kapstaden. Själv satt jag där halvunken i t-shirt och jeans.

Margaux - trist med punka men ack så avis jag blir på dig som bor nära bergen. I Cannes så åkte vi upp nästan varje helg och åkte utför. Älskar att åka skidor.

• Lapinette

Gemma - jag kommer! Vilken adress har du? Dina måltider låter helt gudomliga. Önaksr jag kunde slänga ihop något liknande. Jag är inte kass på att laga mat, mer så standard men jag önskar att jag kunde slänga ihop fina middagar.

Själv är jag åter efter vårt frukostseminarium som blev lyckat. En stor miss gjorde jag dock i slutet då en av deltagarna säger hejdå tar mig hand och sen tillägger hon: vore skoj om det blev lite press om det här (resultatet vi har fått fram). Visst, säger jag, vi hade ju DI här idag. Ja, det är ju jag säger damen och tittar lite frågande på mig. Shit, shit, blandade ihop henne med en annan...och varför frågar hon mig om press när hon själv sitter på en tidning och har sett till att jag pratat med en reporter hos dem? Nu kan jag inte låta bli och haka upp mig på det där istället för att vara glad över att allt annat lyckades.

Annars så är vi förvisade att jobba hemifrån idag alt. vara lediga då värmen är avstängd på kontoret. Själv ska jag faktiskt jobba men har sedan seminariet unnat mig en bunt med tulpaner, gått förbi väninnan som bor vid Tegnérlunden (hon satt hemma och pluggade) och nu blir det lunch, vila och en god bok. Sen sätter jag mig nog ned ett par timmar. Ikväll träning och middag med några väninnor och imorgon kommer mannen hem!!!

• Lapinette

Och vi lämnar mitt år - hundåret ! Stämmer bra med lycka det året då vi både hann gifta oss, flytta ihop och åka till SydAfrika.

Här i Stockholm har vi varit ute på en liten promenad runt i området och bort till Haga. Hamnade på ett litet undangömt sushiställe och är nu hemma igen. Vi båda känner oss lite halvrisiga och ska enbart ta det lugnt resten av dagen. Sitter just framför en varsin dator. Tror att O läser nyheter (han gör det jämnt) och jag kollar efter vad vi ska göra i sommar. Har sagt att vi ska se lite i Sverige nu när vi är här. Funderade på Dalsland och Västkusten. Har ni några bra förslag?

• Lapinette

Härligt att läsa om hur ni firat det kinesiska nyåret, ja ditt inlägg Margaux också . Själv har vi haft en mycket olyxig helg där vi bl a räknat ut vad vår SA-resa kostade. Aj, aj, aj! Sen insåg också mannen min att det är han som nästan har betalat alltihop. Oj! Men jag sa faktiskt åt honom flera gånger att min VISA kort också fungerar. Fast å andra sidan vi är ju gifta och har samma ekonomi så jag tänkte ta på mig en större del av lånet denna månad. Inte lika glamoröst som ett lyxigt hotell i SA men ändå.

Idag storstädning då svärmor kommer på besök på onsdag. Hon stannar i 12 dagar. Vi får se hur det blir...

• Lapinette

Min man betalar allt med sitt American Express kort så det är svårt att stoppa huvudet i sanden och låtsas ovetande. Får väl säga som min mammas fästman alltid säger "det drabbar ju ingen fattig". Nu har vi gjort vår stora resa för i år så i sommar blir det att se vackra Sverige och spara pengar till badrumsrenoveringen.

• Lapinette

Margaux - vad ar skrei?

• Lapinette

mlu - Så många år tillsammans...och sen stack han utan att prata med dig. Han gjorde verkligen slut på det värsta tänkbara sättet och så fegt! Vilken chock!

Tyvärr så levde jag väldigt isolerat de veckor jag var nere i Cannes. Var mest hemma och då jag jobbade hemifrån så lärde jag inte känna folk heller. Hade två svenskor som bodde där nere som jag absolut skulle ha bett dig kontakta om det inte var så att de inte heller är kvar. Den ena har dock som mål att tjäna ihop så mycket slantar att hon kan köpa en lägenhet i Cannes och flytta tillbaka men just nu reser hon runt på de sju haven och kockar på en lyxbåt. Ska höra med henne om tips. Mina tips betår mest av underbara restauranger, promenader och skidåkning i området inte så mycket socialt och partyliv m a o.

• Lapinette

Fast, jag kommer gärna ned och hälsar på! Dina väninnor borde väl stå på kö för att komma ned och hälsa på och då lär du inte bli så ensam på helgerna.

• Lapinette

Gemma - det ser underbart ut! Kommer inte ihåg (som vanligt) men hur länge ska ni stanna? Är det en långweekend?

Själv har jag dåligt flyt just nu. Ingen motivation på jobbet, lyckas inte bli gravid och långt till nästa semester. Tungt idag!

• Lapinette

Ingen dvd-box här inte! Istället svärmor som anländer imorgon eftermiddag. Ni får ursäkta den deppiga kaninen idag. Bad mannen att boka en weekendresa för att fira min födelsedag/1-årig bröllopsdag i maj. Behöver nya planer.

Ahh, vet inte om jag skrev det men jag deletade hela min privata fil i fredags då jag skulle lägga över allt på min nya dator. Nu har den gamla datorn varit hos "doktorn" men han kunde inte återskapa filen Lapinette. Shit! Hela mitt liv låg där (ni vet ju hur excelberoende jag är). Känns som värsta oflytet just nu.

• Lapinette

Sorry för de negativa vibbarna här. Vet att jag ska sluta klaga, bara i-landsproblem och inget värdsligt. Men idag är det tungt att vara kanin. Ska förgylla dagen med att gå på pump efter jobbet. Har inte varit där på säkert 2 månader så ni kan ju ana hur ont det kommer att göra resten av veckan.

Som sagt, arbetsmotivationen är på topp! Skriver som en idiot på BT istället. Not good!

• Lapinette

Vet inte om svensk-japanska möter italiensk-fransman är så etniskt men jag kan hålla med om att det är en salig röra.

• Lapinette

Gemma - visst är det jobbigt att vara tillsammans med en fransman?! Måste dricka vin var och varannan kväll och absolut kött en gång i veckan. Att äta sent är ok för min del då jag oftast tränar efter jobbet så där behöver vi inte kompromissa men däremot förstår inte mannen varför min familj runt jul skulle ha middagar vid 16-tiden. Hos hans familj börjar man äta vid 20:00 och så sitter man till 01:00.

mlu - hur är det i LA? När går flytten till Nice? Trist att vi inte bor kvar där för då kunde vi träffas. Hade varit skoj med en "egen" kompis i regionen. Kände mig väldigt ensam emellanåt.

I eftermiddag kommer svärmor och i Stockholm är det redigt kallt och lite lagom med snö.

• Lapinette

mlu - så ni åkte på er planerade bröllopsresa trots att bröllopet inte blev av. Strongt av dig, vet inte om jag skulle ha klarat av det. Hann ni njuta något av SA eller blev det mest att läka sår?

Min man ska till Nice i jobbet i mitten på mars och vill försöka få in mötet en måndag så vi kan åka ned och stanna över helgen. Vet inte om vi får till det men när är du på plats?

Stålis - på tal om dåligt minne så verkar det som jag totalt stängde av hjärnan när jag var på semester och har glömt att sätta på den igen. Riktigt skrämmande då jag glömmer bort arbetsrelaterande saker samt att jag gömt min diamant (mannen hittade den tillslut).

Nu har svärmor kommit och igår blev det att visa korten från SA samt göra helsvensk middag = lax + semlor (fast inte tillsammans).

• Lapinette

Har lagat mat till svärmor förut men då i Cannes. Betydligt enklare här i Stockholm med stort kök och mycket redskap.

Stålis - min man klagade till min mor i helgen att jag aldrig lagar svensk mat till honom. Vet inte varför men det blir mycket italienskt eller asieninspirerat när jag lagar mat. Dock får mannen den svenska husmanskosten på lunchen så han kommer hem och nämner raggmunk, skomakarlåda, strömming och annat skoj han har provat på. Ska försöka förbättra mig. Kanske en svensk rätt i veckan?!

• Lapinette

mlu - visst finns det män som inte lämnar en på bröllopsdagen. När han låg där i sängen och sa hejdå till dig visste han då redan om att han inte skulle möta upp dig hos frisören eller kom dem tankarna när han väl var ensam? Förlåt om jag ställer frågor och du behöver inte svara om du inte vill.

Så klart du måste få sörja och tänka. Herregud, det måste vara en sån chock det du har varit med om.

Det verkar som om mannen måste åka till Nice redan nästa vecka och vi har svärmor på besök så det blir inte att kombinera det med någon helg. Förhoppningsvis och förmodligen behöver han åka dit flera gånger under året och då hoppas jag att jag kan hänga med.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter