• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Izunia - tell us the story! Jag tror inte jag har läst den och nu för tiden är jag en trist BT-anhängare som bara går in på mina favorittrådar (finns inte tid för något mer).

Gemma - hur mår du? Har du hemlängtan?

• Lapinette

Låter underbart med en dag framför TV'n och 24. Vi har de tre första säsongerna och har avverkat dem på vinterkvällarna i Frankrike, 2-3 avsnitt per kväll. Nu kan jag säga att vi inte har hunnit sitta framför tv'n alls. vi bara flänger hit och dit för att fixa i lägenheten och på toppen av allt så har jag fruktansvärt mycket att göra här på jobbet så jag borde absolut inte vara här inne på BT just nu. Men kan ju inte låta bli att hälsa på er.

Visst, det är rekordvarmt i Sverige. Känns lite som Londonklimat med lätt duggregn och ca 8-10 grader.

• Lapinette

Gemma - de lussebullar jag hinner med är de som säljs utanför IKEA. Här finns absolut ingen tid för att baka. Det är bara jobb just nu och till helgen ska vi göra fondväggen i vardagsrummet.

Sen kommer jag att få det lugnare och hoppas på att hinna göra lite julgodis till julafton som vi ska fira hemma hos oss.

• Lapinette

Gemma - blir man någonsin klar? Vi som sa att vi köpte något som var ok och det var "bara att flytta in". Pyttsan! När man väl är på plats så vill man gör det till sitt eget och min man har fullkomligt fått knäppen. Han har nog pekat ut nästan allt i lägenheten - this we need to change. I alla fall, innan jul har vi sagt att sovrum och vardagsrummets fondvägg ska vara klart men vi börjar även fundera på att svepa över vit färg i hallen. De har tapetserat något grymt dåligt...vilket irriterar oss.

Sen ska vi lugna oss i några månader och försöka njuta av att vi bor i stan...jag menar hinna gå ut och se lite av omvärlden. Sen hoppas jag vi har cash nog att ta nästa stora grej - badrummet och så vill jag flytta en vägg i hallen (ta bort garderober och istället göra en större klädkammare). Sen är vi klara!

Fast det är ju inte bara detta att tapetsera som tar tid. Vi har flängt till olika affärer för att köpa trådbackar, större krukor, hängare till gardiner, nya gardiner etc.

Så julklappar...var är det för något? Skämt å sido så köper vi inga julklappar till varandra i min familj, bara till barnen (som nu är tonåringar). Jag har ändå födelsedagspresenter jag måste inhandla då både bror, mamma och pappa fyller direkt efter jul. I Frankrike är det absolut nödvändigt med julklappar (vilket jag tycker är ofantligt onödigt...då man ofta får något man inte alls behöver). Har sagt åt mannen att dessa julklappar ligger på hans lott att fixa. Vi får se hur det går med det.

• Lapinette

Izunia - njut av semestern och solen!!! Här regnar det och är supermörkt.

• Lapinette

Hello girls!
    Lovar att läsa igen allt ni har skrivit de senast dagarna i julhelgen (hoppas då på uppkoppling hemifrån med mitt favoritföretag Tele2 ). Har dock uppfattat att vissa (Izunia) är på bröllopsresa, andra hotas av avstängning (Trollis) och utvandraren är sjuk (krya på dig) samt att Gemma är lika glamorös som vanligt. Själv börjar jag se ljuset...dvs mina högar av papper har sjunkit drastiskt de sista veckan så jag hoppas på en lång julledighet. Dock är min man i renoverartagen så vi får se om vi (trots att vi sagt endast sovrum och vardagsrum innan jul) nu även avverkar hallen i all hast. Suck, vill också ligga på soffan och äta choklad (även om jag inte är någon choklad eller godisfantast). Vad som helst som innebär lite lättja och lathet vore välkommet just nu.

• Lapinette

Oj Stålis, då skulle du inte klara av mig. Jag nyser nämligen ofta och många gånger i rad. Vet inte varför men det bara är så. Min man brukar t o m räkna mina nysningar och spara rekord.

Annars så är det ett otroligt "härligt" höstväder i Stockholm idag. Det regnar, blåser och så är det mörkt. Kände verkligen inte för att gå ur den varma, sköna sängen. Dessutom missade jag precis min buss och blev förvisad till t-banan med en datorväsa och en träningsväska. Bara att knöka sig in. Visst låter det trevligt!?

Förutom detta så är allt bara bra! Har kommit över de två värsta arbetsveckorna på året och ska denna vecka försöka arbeta mer normalt samt ta ut en kompdag på fredag. En dag jag tänkte ägna mig åt att måla hallen, handla inredningsprylar och julsaker till hemmet, få ordning i mina skåp och lådor (kläder) samt ta en lång fika med min väninna som bor i Italien.

Helgen som var började vi riva tapet i hallen. Ett projekt vi inte hade planerat att göra innan jul men då vår tapet till fondväggen i vardagsrummet inte kom (skulle skickas från USA) så bestämde vi oss för att start nästa projekt. Hallen var inte vacker och speciellt när man börjat få ordning på andra ställen så blev det så uppenbart.

Annars så har vi hunnit med att se Borat (helt fullkomligt galen film), tagit en drink på Grill, klappat några plasma samt varit på en lång eftermiddagsglögg hos min bror.

• Lapinette

Och jag plus maken åker den 27:e!

Utvandraren - om du är i Kapstaden och har tid för en lunch/fika så vore det skoj att ses. Vi är i Kapstaden från natten den 27:e till den 2 februari då vi drar vidare till PE.

Gällande platt mage så börjar åldern ta ut sin rätt. Det är inte lika lätt att bli av med semesterkilon... Dock kan jag rekommendera flytt och renovering !

• Lapinette

PS för här finns en till som är otroligt svag för god mat och gott vin!!!

• Lapinette

Gemma - du är absolut under normalvikt så vräk i dig lite mer choklad!

Gällande äppelglöggen har jag också en flaska hemma. Den har rest Cannes tur och retur och tanken var att servera den som apertif, kall med en isbit och en skiva äppel ...men det blev aldrig av så nu är den i Stockholm igen.

utvandraren - ska kolla upp våra "måsten" under julhelgen. Har varit för stressad för att läsa alla tips jag fått samt att jag vill köpa en guidebok och läsa på lite innan resan. Men bl a så måste vi besöka Godahoppsudden, Taffelberget, Botaniska trädgården, Hermanus (valar) och Simonstown (pingviner).

Svar på tråden Summan av allt fortsätter