Laban: Jag är så himla ledsen för din skull! Men är det verkligen så illa? Finns det inte åtminstone en bild där du ser fin eller åtminstone glad ut? Har svårt att tro det, du är ju så gullig. Och de andra gästerna, har ni fått loss deras bilder? Hur var själva bröllopet, vad var bäst? Har hur som helst saknat dig här.
Utvandraren: Låter underbart att ni myste och umgicks, shoppa är en rätt överskattad syselsättning, liksom lite manisk och slitsam. Kan dock inte låta bli att fråga... köpte du nåt på Hermes..? Har faktiskt aldrig varit inne i Hermes i paris för jag började inte gilla märket förrän för ett år sen, antingen beroende på att jag själv blivit lite mer kärring eller för att varumärket blivit yngre och coolare... Vill gärna tro det senare. Har ni sett den grymma reklamen där de leker med loggan och plockar sönder den och sätter hästen i olika lekfulla sammanhang?
Lapinette: Den där typen av VD KAN vara en guldgruva, för när man väl fått dem på sin sida kan man inte göra nåt fel ;) Värre med de där hala typerna som verkar vara så himla medgörliga, lika trevliga mot alla... du vet nog vad jag menar.
Tycker du är så himla duktig och cool, önskar jag vore en fluga på väggen under dina möten.
Själv är jag väldigt nöjd med min insats under dagen. Började med att presentera mitt liv på kinesiska (det gick i stil med "wo jian mian le yige nande, you shuai, you congming..." och "wo ziji zhu de shihou, bu gaoxing"), ja helt enkelt rätt patetiskt. Men man sänker ribban här, bland alla de andra expatfruarna försvinner ens värdighet. Så genom att hålla ett tal där man beskriver hur "handsome" och "smart" ens man är, spetsat med en smula "och när jag levde ensam då var jag så ledsen", passar man in alldeles utmärkt. Och... någon lögn är det ju knappast heller.
Handsome blev han när han fått på sig nya cashmeretröjan! Otroligt snygg, tvärrandig och v-ringad, ränderna går i två toner tegelrött, och mudden längst ner + ärmmuddadrna är svarta, men halsringningen är den mörkare av de tegelröda tonerna. Japp, G har använt hjärnan så att det tänts små tomtebloss i öronen och resultatet blev grymt. Firade genom att beställa en halsduk också... tvärrandig och patentstickad i begie, grått och svart.
Sen prutade jag ner ett fotoalbum i siden till föräldrarna, till 150 kronor. Riktigt schysst i en sidenask och allt. Åkte så till vaxmadamen, har gett en beskrivning av besöket på en annan tråd där jag pinsamt nog figurerat på sistone... "rika flickor" heter den. Där jag i vanlig ordning propagerar för "investeringar" i motsats till "slit och släng" ;) I motståndarlaget finns bland annat min favvofröken Mycket Långt Kvar.
Nu är jag i alla fall len och fin och 400 kronor fattigare... men shit vad bra hon var. 1,5 timmar med vax och pincett, till och med de bisarra buskarna på stortårna försvann. Men någon brasse blev det inte den här gången, julen är ju på något vis, tja, mossans och risets högtid.
Till middag idag: Hälleflundra med vit bordeaux (rest från i fredags), ugnsgrillade grönsaker och en kall sås bestående av kesella med rivet citronskal, följt av glögg och Aladdin ask. Det är för övrigt alltid lika skojigt och kvasipsykologiskt att studera vilka bitar folk väljer.
Själv gillar jag de där som alltid blir över, i tur och ordning 1. romrussin 2. körsbär i likör och 3. likörtryffel. Är däremot jäkligt förgrymmad över att de tagit bort flera av de schysstaste, främst fransk nougat, och ersatt med sliskiga skitbitar som den där groteska vita. Usch.
Sammanfattningsvis: Bjud mig, så får ni ha gräddnougaten, trillingnöten och den där virveln för er själva!
Kram, G