Summan av allt fortsätter
Hm. Nu var vi ute och åt med ett par och det var väldigt kul, man vet aldrig vad de ska säga härnäst... knasbollarna. Men alltså de tycks verkligen HATA Sverige! Alla de där grejerna som jag stör mig på (se inlägg längre bak i tråden) är som stora svulster för detta par, de kan absolut inte tänka sig att flytta tillbaka. Då blev jag lite tyst... för vid närmare eftertanke är det ju inte BARA så att skattepengarna går till att försörja en massa människor som sjukskriver sig "för att de mår dåligt på jobbet eftersom chefen är tjaskig" utan till en hel massa fantastiska grejer typ ren natur tillgänglig för alla, djurskydd, långsiktigt miljötänkande, en obruten strandlinje där ALLA kan bada, skydd för barn som far illa... för att inte tala om tidningarna som kan granska allt och alla helt fritt.
Kommer nog aldrig sluta reta mig på vad jag betraktar som dåliga saker i Sverige, men skillanden mellan mig och herr och fru sverigehatare blev rätt uppenbar... jag kan i alla fall i viss mån fokusera på de positiva grejerna och försöka ignorera de dåliga.
Kram, G nattsvammel