Inlägg från: GretaG |Visa alla inlägg
  • GretaG

Februari -07, Tråd 3

Hejsan hej,

Jahapp nu e det verkligen snart dags. 12 dagar kvar...

Klänningen blir klar på torsdag. :D Så jag ska hämta den då. JIPPI!!
    Jag har köpt slöja så det blir både tiara och slöja för min del.
    Skriver ut vigselprogrammen i skrivande stund...
    Sen ska jag skriva ut alla festprogram. Det blir en lååång kväll. :D

• GretaG

Nina82

Jag blev hippad den 6 januari..finns att läsa i tråde...

vad kul att du har blivit hippad, vad för skojsigt fick du hitta på??

• GretaG

Låter som du minst sagt haft en fantastiskt rolig möhippa...dessa tomtar, fick du nånsin veta vem dessa var??

• GretaG

Uh här är det 7 dagar kvar o man e minst sagt nervös och förväntansfull.

Gjort listor på massa smått som måste fixas under veckan. Ska färga fransar o bryn, snisktbehandling, göra naglar, dotterns hår ska klippas, o massa massa detaljer som ska fixas. Det viktigaste e klart dock o det e skönt.

*längtar så*

dessutom har jag börjat bete mig som en kär tonåring.

• GretaG

Sitter just nu i skrivande stund och skriver ut festprogrammen.
    Köpte sånt där lite lyxigare papper att skriva ut dem på, glossy, och måste säga att det är värt varenda krona faktiskt! 500st kostade 260:- vilket jag tycker är helt ok. Normalt vanligt papper hittar man ju för 50:-
    Dessutom har vi en helt fantastisk skrivare som har en duplex funktion dvs att den skriver ut på båda sidor så slipper man stoppa i pappret igen o tänka på vilket håll...Men efter det här vill jag inte skriva ut ett enda papper på ett tag..ska lägga nått gamalt över skrivaren oxå för som jag har bråkat med den :D

Solar ni inför bröllopet? Eller ska ni kanske spraytana er?
    Jag e likblek men har solat en gång och ska hinna med två ggr till i veckan. Jag vill inte vara knallbrun med lite färg så att man ser fräsch ut.

Har era blivande fått se era klänningar??

Hur ska ni ha håret o såna grejer???

• GretaG

Hemlig Brud 07

Vad kul att ni gifter er i hemlighet. Mitt hår e heller inte fantastiskt långt men jag ska dock göra allt traditionellt.

Till frissan o göra håret, en tjej kommer dit o sminkar mig.

Jag kommer att ha en löshårstofs i mitt hår...låter kanske knasigt men det är väldigt snyggt. Ska ha samma frisyr som kronprinsessan Viktoria hade på nobelfesten 1997. Enkelt o stilrent.

Spraytan kostar runt 300kr. Men man kan köpa sån där salongspray för typ 150-200 kr o göra själv, jag har gjort det med mkt goda resultat faktiskt. Gäller bara att hitta ett bra spray.

• GretaG

Hemlig brud 07 - ja folk kanske tänker att vad e det som står på när du plötsligt e brun ha ha.

Vi dekorerar borden så här:

Hela vita dukar. På dessa ska det vara bruna löpare. Ljus blir det i form av fotogenlampor som är helt i glas. PÅ varje bord (förutom honnören) ska det finnas en solitär som är en brun blomma och sedan ska det strös rosa rosblad på borden. Vi kör det enkelt och stilrent. Det kommer att finnas presenter på borden som är vita med bruna sidenband. PÅ dessa sitter det rosa stora tags och små tags som är i frostat mönstrat papper som går i vitt. Dessa har jag veckat i en sån där veckmojäng. På de rosa tagsen står det gästernas namn. Festprogrammen kommer ju oxå att ligga på borden som går i samma färger. (Vitt rosa och brunt)
    Honnören ska inte ha solitärer utan en så kallad blomsterlasse som kläs i vita rosor och brudslöja. På brudlassen kommer jag även att ställa min bukett...

• GretaG

ooooh vad jag hatar vår skrivare. den har bråkat med mig hela förra veckan o idag...ja då har den mage att gå sönder!!! *sliter av mig håret*

• GretaG

Ja jag gifter mig på lördag...ja jag e skitnervös o ängslig...min förlovningsring är borta!!! :(

• GretaG

Som ingångsmusik ska vi ha en traditionell som Mendelsohn och som utgång blir det amazing grace.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3