Inlägg från: GretaG |Visa alla inlägg
  • GretaG

Februari -07, Tråd 3

Jag kan skriva ner ordningen i vårt vigselprgram som vi bestämde ihop med prästen:

Klockrigning

Dikt ( detta var vårt önskemål, alltså är det inte standard)

Ingångsmusik (mendelsohns bröllopsmarsch)

Psalm 791 (du vet väl om att du är värdefull)

Lovprisning

Inledningsord

Bibelläsning

Solosång (When you say nothing at all)

Vigselakt (frågorna,bön över ringarna, löftena och ringväxling, tillkännagivandet)

Solosång ( utan dina andetag)

Förbön

Herrens bön

Välsignelsen

Psalm ( På bröllopsdagen ber vi)

Vigseltal

Utgångsmusik (amazing grace)

• GretaG

Till er bruda som har det gramför sig

Jag vill bara passa på att ger er lite tips och råd på vägen på er stora dag.
    Jag gifte ju mig i lördags och bär inte med mig nån tung erfarenhet men jag vill ändå dela med mig av något som jag bar med mig från andra som get mig råd inför dagen.
    Var med, känn efter och njut av att bli upp-piffade. Glädjs åt att era vänner är där. Le med dem och skratta. Lyssna på prästen, se på er familj, släkt o vänner i kyrkan. Se på varandra, håll varandra i handen. Andas. Gråt om så önskas. Skratta.
    Det viktigate på hela dagen ÄR att ni faktiskt blir gifta. Om saker går fel, vifta bort det...det handlar om ER. ER kärlek till varandra. Krama om er vänner och er familj. Försök att vara här och nu.

Jag fick även råd som att håll buketten si, stå så men allt det där försvann för jag ville bara bli gift.

DOCK: tänk på var ni har era armar o ben under fotograferingen, jag har ett par bilder där det ser ut som om jag tar mig på mitt bröst :D

HA ROLIGT!

• GretaG

Korall - det bästa ni kan göra är ju att tvätta händerna o vara nogranna med hygienen.
    Jag köpte sån där Berocca brustabletter på apoteket, lite extra vitaminer ha ha.
    Jag hoppas ni håller er friska. ;)

• GretaG

Grattis till er alla som ska gifta sig idag!!! Sorry att jag e så sen med min hälsning men man har att göra efter ett bröllop oxå, tydligen ha ha. :D

Ska bli spännande och höra era bröllopsberättelser...

Stor kram Gretisen

• GretaG

GRATTIS lillprinsessan!!! :D

• GretaG

Grattis hemlig brud 07. Visst e det heöt ljuvligt!?

• GretaG

Var och ansökte om nytt pass idag. Spännande! Med mitt nya efternamn. Om en vecka får jag mitt nya pass...spännande!! :D

• GretaG

vi övade p dansen en gång två dagar innan bröllopet, den satt som en smäck :D:D

• GretaG

nina82 - nä men usch! Trist när det känns så sunkigt. Man vill ju att det ska kännas fint o lyxigt. Hoppas det blir bättre. :D

• GretaG

Grattis till er som blir fruar idag!!!

:D

Stormis, skönt att ha dig tbx! :D

• GretaG

Hej tjejer!

Jag snodde ihop en hemsida lite fort så att ni kan få se lite bilder på vår dag.
    En ny förbättrad variant med en egen domän kommer såsmåning om men håll till godo! :D

file://localhost/Users/Nellie/Webbplats/6863D7FE-2F53-4E07-8D46-BAC5ACD2F707.html

Lägg denna tråd i mina favoriter

Tidigare svar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Annons: klicka för mer information

Svara på inlägget

* Den gyllene regeln, skriv alltid nya inlägg så som du själv vill bli bemött, alltså med god ton och respekt, läs noga forumets regler & policy här
    * INGEN REKLAM! Denna community får inte användas för att göra reklam om något du erbjuder, med andra ord tipsa om dina tjänster eller produkter. Se punkt 6 samt 7

Signatur: GretaG
    Ikon:

• GretaG

oj! Vad var det för text som kom med???

• GretaG

ja teknikens under. Ska försöka lösa problemet!

För på min dator funkar det.

• GretaG

Pumpalot - vaaad fina ni var! O ni hade snö, så myssit! Grattis igen!

Ska definitvt spana på tv3 mars :D

• GretaG

Nej inte är vi på bröllopsresa.
    :D

• GretaG

Hur hade ni det i Rom? Hur vart vädret??

Vi åker den 29:e till Paris, bara jag o mannen. Ska bli underbart!
    Längtar!:D

• GretaG

Ja Paris är underbart. Vi vart där i somras juh. Men nu åker vi utan dottern så nu kan vi få se Paris by night oxå.

Jag älskar PAris o skulle kunna bo där...

• GretaG

Jag kan rekommendera Paris. Jag tycker att staden är så romantisk utan att man egentligen behöver anstränga sig. Men det ligger ju i betraktarens öga helt klart.

Paris resan är dock inte vår officiella smekis utan jag fyller 30 om cirka 2 veckor så det är min födelsedagspresent från min man.
    Vi åker till Nice en månad. Vi åker i mitten på maj. Vi har hyrt en lägenhhet där med pool o terass med grym utsikt över Nice. Då åker vi hela familjen med bilen ner. Ska bli skiiit roligt! Som vi längtar! :D

Hur känns det för er att vara gifta nu? Känner ni nån märkbar skillnad?

Vårt liv gick ganska snabbt tillbaka till bvardag eftersom vi har en dotter...men vardagen måste vi lära oss att älska hihi :D

• GretaG

ahaaa du gifte dig i en lila klänning...så fräckt! Fin bukett BTW. Tycker den lila färgen e otroligt fin.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3