• Liah

Februari -07, Tråd 3

Brud-07: Lycka till!

Själv är jag less på hela bröllopscirkusen. Folk verkar tro att man är någon slags över människa som kan bolla bröllopsplaner och plugg hur lätt som helst. Brände ut mig totalt i höstas och ligger mycket efter med plugget. Att göra ett ärende på stan innebär för tillfället att en hel dag går bort. Längtar tills allt är över och man får några veckors semester.

• Liah

De kom och hämtade sambon i morse kl 7.00 och han fick flyga till stockholm. Så nu klurar jag på vad jag ska hitta på, får väl fortsätta brodera på vårt bröllopsminne om inte annat.

• Liah

Vi kommer att ha vita dukar. Lila servetter samt en liten present vid varje kuvert i ljuslila papper och mörklila band. Tre lila blockljus, med silver girlang på varje långbord på var sida om ljusen ligger en slinga murgröna. På honnörsbordet kommer det att stå två ljus samt en vas där min bukett kommer att vara.

• Liah

Vi har ingen vinter tårta vis ka ha chokladtårta.

I morgon är det dags för försök nummer två med att hämta ringarna. Ska dessutom hämta presenterna till dem som är med och hjälper till.

Greta G: Önskar er lycka till i helgen och hoppas att ni får en underbar dag.

• Liah

Fick äntligen hämta ut mina ringar idag. Men måste prova dem hemma och se om de passar bättre var så svullen när jag var och hämtade dem. de passar var för sig men tillsammans blev det lite svårare. Har även köpt alla presenter till de som hjälper oss, med allt.

Min bukett kommer att se ut ungefär som hemlig brud 07s bukett fast med vita och lila rosor.

• Liah

I går eftermiddag var det min tur för möhippa. Blev hämtad vid 17 av en kompis. Förbundna ögon och i väg skjutsad. Färden slutade hos min brudtärna där vi åt middag och myste, spelade spel, singstar och det var även tänkt att vi skulle basta, men tiden gick fort och vi hann inte med det. Fick en del små gåtor också till ställen där jag skulle hitta saker. Det var det klassiska någonting gammalt, någonting nytt etc. Hade en jättebra kväll/natt. Kom hem halv fyra i morse och är lite sliten idag.

• Liah

Hemlig brud 07: Hade laggt in önskemål på vad jag ville ha. Gillar inte sånna saker som att bli runtdragen på stan i fåninga kläder. Kan gärna bjuda på mig själv för mina vänner, men det är inge kul när man måste göra det bland folk på stan.

• Liah

Åh, vad jag är frustrerad. Var och hämtade ringarna igen. De kändes ok i butiken, men nu när jag provar dem käns de fortfarande för små, måste lämna in dem i morgon igen. Förhoppningsvis för sista gången.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3