14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
har varit i tysland, över dagen, i helgen och köpt dricka till bröllopet :).
Hej tjejer!!!
Jag och min blivande hade den goda turen att få vår festlokal såld :( Så för ca en vecka sen fick vi det otrevliga samtalet. Den nya ägaren var minst sagt knepig och nu har vi väntat en vecka (5 bankdagar) på att få tillbaka vår bokningsavgift på 5000 kr efter att ha avbokat.
Så den här bruden har lyckats få magkatarr (har haft det tidigare så :( ) och letat festlokal med stooooort tålamod. Dock var ju inte det så himla lätt så här 3,5 månader före bröllopet :(
Nåja, vi har i alla fall hittat en som passar oss nu men tro oss: allting kommer att tas NOGA skriftligt.
Skönt att läsa att de allra flesta av oss. Trollungen, jag hoppas det löst sig med din mamma?
Styrkekramar till alla oss brudar :D
lightfish:
Gud vad jobbigt!!!! har ni skickat ut inbjudningarna ännu?
lightfish :
Vilken mardröm! Festlokalen var ju bland det första man bokade, det är ju jätteviktigt!
Hoppas ni blir nöjda med den nya lokalen ni har hittat, hur ser den ut förresten?
Stor kram till dig!
Jag håller som bäst på att sy upp klänningen, går till min sömmerska varannan vecka - det är jättespännande!
Hur ska ni tjejer göra med smycken? Jag funderar på att ha en tiara, pärlor i håret, samt örhängen, halsband och armband i pärlor, blir det för mycket???
Jag har hittat jättefina smycken i märket SNÖ att ha till bröllopet men det är svårt att tänka sig hur det kommer att se ut eftersom jag inte vet hur min klänning kommer se ut.
Jag ska ha tiara, ev blommor i håret, pärlhalsband och örhängen..
Idag fick vi hem våra ringar och kan inte säga annat än att vi e supernöjda!
Gebbies:
Vad kul för dig med ringarna
För mig börjar det bli panik,
håller på att bli galen tror jag. Hittar ingen ring som jag vill ha. Hade vi haft hur mycket pengar som helst så hade de såklart inte varit nå problem men nu måste man begränsa sig.
Vi har tänkt att min ring får kosta kring 7000. Jag har hittat en ring...men den finns i Tyskland...typiskt. Den var hur fin som helst och kostade 700 euro, vilket passar våran pris klass, problemet är bara att vi har inte tänkt åka ner till tyskland innan bröllopet. Likvärdig ring i Sverige går på det dubbla
Har ni nå förslag på vad man kan göra?...börjar känna mig stressad...det är ändå en sån viktig del..den viktigaste..för man ska ju ha den jämt.
Ni känner ingen som skall ner till tyskland och tar med sig ditt mått på fingret och köpa ringen? Eller kolla ifall guldsmedsaffären har någon hemsida, kanske kan du beställa via den så att de skickar ringen till en annan guldsmedsaffär här i Sverige?
nu har vi skickat inbjudningarna. sen har killen fixat att vi ska åka vetrantraktor med skrinda :) lite annorlunda
Hej tjejer!
Jag måste bara fråga? Är det någon av er som börjar få kalla fötter?
Alltså, jag älskar min blivande över allting annat och jag är 100% säker på att jag vill dela resten av mitt liv med honom. Men ändå är det lite skrämmande att bli fru...
Ang ringar, jag har bestämt mig för en ring, men jag har inte beställt än, det kanske är dags nu? Det är nummer 237-2,51.15 på denna sida:
www.schalins.se/show_serie.asp
Örebroare
Det är klart det är stort att bli fru... Man lovar ju ändå bort sig för resten av sitt liv :D Så kalla fötter tror jag alla har litegrann, men så länge man pratar om det och kan känna att det går över så är det ju inte så att man inte vill gifta sig ;)
Du har dessutom valt en likadan ring som jag ville ha förr, innan vi fick hjälp från killens kusin som bor i USA så nu har jag:
www.bluenile.com/product_details.asp&catid=8&filter_id=0&nav1=band_channel.asp&page=1&col=1&row=3&pos=7&set_shape=
Och kommer få:
www.bluenile.com/design.asp&track=design_additem&ring_size=7%2E5
Så fina :) Du kommer bli så nöjd med din ring :)