• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Andromeda

Åhh vilka val och kval jag har angående klänning, har ju hittat en fin Hillary Morgan som passar jättebra den har skenor innuti som stadgar upp, har hittat alternativa klänningar från Nixa men de har inte skenor och har mkt mindre brodyr (vilket jag tyvärr fastnat för).

Butiken vill ha 7500 för köp och 3900 för uthyrning. Helst vill jag inte betala så mkt, men om klänningen blir uthyrd innan mitt bröllop så kan "hemska tanke" den bli förstörd innan jag ska ha den (även om sannolikheten är minimal)..och vad gör man då ???

Min blivande tycker absolut inte att jag ska köpa den, men jag skulle nog vilja det bara för säkerhet skull.. Men det är ju onödigt att man köper klänning och att den blir liggande.. Så det är ju en ganska svår nöt att knäcka .. Så jag undrar hur tänker ni, hur gör ni köper/hyr och hur tycker ni jag ska göra...

• best_friends80

idag så fixade vi ringarna och sambons kostym...

• Elisabet hjärta Christian

kikar in lite från renoveringen här hemma.
    Jag har köpt klänningen nu Nixa 458

jag måste nog också testa det där med lyckokakor...

• Örebroare

Andromeda:
    Ringen är jättefin, ganska lik Smyckas "Lovisa" som jag har funderat på!

Skorna var också jättefina, ska du köpa från nätet? Och vad kostar det isf?

Ang. klänning, OM du hyr klänningen så har butiken ansvar för att den är kemtvättad och felfri! Så har det iaf varit i alla butiker jag har varit i, alltså om det blir någon fläck eller nåt trasigt i brodyren så måste dom fixa det! Prata med dom i butiken!

Själv ska jag sy upp en klänning för ca 10.000 kr så jag tycker inte att 7500 kr är jättemycket för en klänning som du verkligen älskar, om du gör det? Du kan ju alltid sälja den efteråt och kanske få 3500 kr för den och då är det ju samma pengar som att hyra den!

Jag tycker klänningen är bland dom allra viktigaste detaljerna på bröllopet!

Hoppas jag kunde vara till någon hjälp!

• klotjohanna

Jag funderar på om vi ska åka på bröllopsmässan i Örebro nästa helg.
    Är det någon annan som ska åka dit? Är det värt? Någon som vet om det är bra?

• frokennina

Ngn mer än jag som kommer önska sig bidrag till bröllopsresa i present? Hur gör ni, öpnnar ni konto eller???

Andromeda jag köpte min klänning av just den anldningen att TÄNK OM den skulle gå sönder när bruden innan använder den...orkar inte med det stressmomentet. Gav 6500 kor för klänningen och sen kommer ändringar som sömerska gör gå på mellan 800 och 1000 kronor. Visst en hel del pengar men förhoppningsvis gifter man sig bara en gång...Sen kan man sälja som ngn skrev eller återanvända på annat sätt - min mamma sydde om sin klänning till den dopklänning jag och mina syskonbarn är döpta i

• Örebroare

klotjohanna :
    Jag ska självklart dit! Då kanske vi ses?

Men jag har ingen aning om det är bra... har beslutsångest om jag ska köpa biljetter för båda dagarna eller bara en... ?????

frokennina:
    Vi ska också önska oss pengar i bröllopspresent, men vi önskar oss framför allt grejer (vi har en lång önskelista) så dom få som ger pengar hoppas vi kontaktar våra föräldrar och fixar det på så sätt. Men öppna ett konto är väl en bra idé?

• klotjohanna

Öreboare: Kunde jag väl listat ut att du skulle dit.....
    Jag tror att vi åker på söndagen. Om jag får med min sambo!!

• Örebroare

På söndagen kommer jag alla gånger vara där!!! Min sambo är tyvärr i USA den helgen, han åker i morgon, men jag kommer vara där och kuta runt!

• Ting

frokennina:
    Då vi redan bott ihop i åren arton, har vi allt som behövs i ett hem.
    Nu när vi ska lova varandra att evigt trogna vara vill vi också få en chans att ut och fara. Så ett resebidrag till de lyckliga tu, är det enda vi önskar oss nu. Det vi önskar oss är presentkort hos resebolaget Vingresor.

Det

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre