• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Andromeda

Nu har vi äntligen beställt min ring :) Det är en lokal smed ( som verkligen är duktig som gjort ett jätte halsband med diamanter till huvudstaden ;) ) men min är en kupad/rundad med 9 diamanter i varierande storlkar, som är lite spridda...svårt att beskriva, men hoppas den blir fin :) Längtar till jag får se den, men den ska inte vara klar innan april...vilket känns som en mindre evighet ;)...

Jag har inte börjat fundera över dukning ännu..

• Örebroare

Nu känns det som om alla bara skriver vad de själva gör, som en dagbok, men man får ingen respons!!! (hoppas ingen tar illa upp, jag vet att jag har varit dålig på det jag också. Men detta har vi tagit upp förut och sagt till varandra att vi ska bli bättre på att ge respons och feedback till varandra! Ville bara göra en liten reminder! )

• Örebroare

Andromeda :
    Vad kul att du har köpt skor! Bred klack låter smart, det vill jag också ha! Har du någon bild?

Din ring låter fin! Vad kostar den?

Trollungen:
    Tråkigt att din dotter blev sjuk, hoppas hon mår bra nu och att du har tid att kolla på brudklänning snart, i helgen kanske?

överlycklig:)
    Ska du ha något speciellt tema på bröllopet? isf kan man ju ha det i åtanke när man gör dukningen! Vi kommer att ha blomsterdekorationer som vår florist gör, ljuslyktor och rosenblad utspridda över bordet!

best_friends80:
    Vad kul! Hur ser den ut? Har du köpt den? Vad kostade den isf?

frokennina:
    Kul idé att ha stenar som placeringskort!

• Örebroare

Slutligen skulle jag vilja fråga er tjejer, ska ni ha presentaskar till alla gästerna?

Jag tycker att det blir otroligt fint i dukningen och dessutom känns det lite lyxigt!

Och jag undrar hur ni ska göra? Men även om ni INTE vill ha det kanske ni kan hjälpa till och spåna vad man kan ha i? choklad smälter kanske mitt i sommaren, och man vill ju inte ha för dyra grejer, men ändå ngt som alla kan uppskatta... hm...

• best_friends80

min klänning kostade 1300 och jag köpte den på tradera. Sen har jag fått prov på servetter idag med. nej jag ska inte ha några presentaskar.

• Ting

Vi skall ha orgazapåsar vid vaje kuvert med en pressent till gästerna.

• Ting

Jag har inte så mkt. kvar. Tårtan, festprogrammet, åka till tyskland å köpa drickat. Sen är det bara att luta sig tillbaka och njuta. Kontroll freak som man är så har jag gjort så mkt. som möjligt så tidigt i planeringen spm möjligt.

• Trollungen

Örebroare
    Nä det blir inte i helgen heller. Min dotter har svinkoppar som inte vill ge med sig och så ska vi både på kalas och dop. I mars ska vi åka till Tyskland och handla sprit. Jag tycker att det är fullt upp varenda helg nu. Eller är det en anna som inte kan planera ;).

• best_friends80

jag har inte heller mycket kvar jag har ringarna och tårtan kvar

• klotjohanna

Örebroare:
    Bra med en liten reminder..... det var på sin plats.
    Jag tycker också att det är så fint men små presentaskar på bordet men vet inte heller vad jag ska ha i. En tanke har varit att lägga i typ polkagrishjärtan..... är ju lite romantiskt men smälter nog inte lika lätt som choklad. En annan tanke har varit att lägga i en sån där lyckokaka.

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre